لباس هایی با طرح کاشی‌های ایرانی در جشنواره فیلم فجر، طراحی یک دختر ۲۵ ساله

یکی از حاشیه های جشنواره فیلم فجر امسال، لباس‌هایی بود که برخی از هنرپیشه ها پوشیده بودند. طراح برخی از این لباس ها، یک دختر ۲۵ ساله است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گلنوش صالحی متولد 1369 فارغ التحصیل دانشگاه هنر در رشته موسیقی (نوازندگی تار) است و در حال حاضر مدرس هنرستان موسقی است. او معتقد است که هنرمند کسی است که خودش لباس هایش را طراحی می کند: «من برای خودم لباس طراحی می کردم و این لباس ها توجه دیگران را جلب می کرد به همین دلیل تصمیم گرفتم کارهایم را ارائه دهم و آنها را به برند رج تبدیل کنم.»

اولین باری که لباس طراحی کردید از چه چیزی ایده گرفتید ؟

چیزی که من در طراحی لباس دوست دارم پارچه است. هندی ها و پارچه های آنها من را خیلی جذب می کردند، لباس ها آزاد و ساده و پارچه ها هم خیلی گیرا و رنگی است و البته هر چه پارچه هم قدیمی تر باشد باز به نظر من جذاب تر می شود. اما در مورد طرح های خاصم سه سال پیش من کار کاشی و طراحی نقش کاشی به روی پارچه را شروع کردم فکر کنم فقط هرمس بود که روی طرح های ایرانی کار کرده بود و چون کاشی هم برای من خیلی جذاب است تصمیم گرفتم روی مانتو های با طرح بدیع کاشی های ایرانی کار کنم .

اما این همه نقش و نگار روی لباس ها و مانتوهای ایرانی چندان متداول نیست.

بله اصولا لباس های من تیره نیستند چرا که ذات ایرانی در نقش و نگارو رنگ بزرگ شده.و پرورش یافته من خودم عاشق رنگ ها هستم و همه طرح های ایرانی هم رنگ دارند مثل فرش ها، کاشی ها و ...پس ترجیح دادم روی این کار ها کار کنم. ولی اکنون چون بازار پر از این طرح ها شده است و من هم پارچه های خود را به طور اختصاصی تولید می کنم .

در مورد لباس با طرح های استاد تناولی چطور؟

مدت ها بود که به مجسمه ها و سرامیک ها نگاه می کردم و چون خود آقای تناولی را هم دوست دارم و به نظر من هنری که دارند بسیار بکر است در طراحی مانتو از مجسمه های ایشان ایده گرفتم .

برای کدام بازیگر ها لباس طراحی کرده اید؟

برای خانم سهیلا گلستانی که در فستیوال تالین پوشیده اند و برای خانم مهتاب کرامتی که که یک سال است برایشان مانتو طراحی می کنم.

چه شد که با جشنواره فجر همکاری کردید؟

به واسطه آشنایی با خانم کرامتی داشتم یک طرح اختصاصی برای لباس های دست انرکاران جشنواره ارایه کردم رنگ لباس بنفش و یاسی بود و با سیمرغ که آبی و فیروزه ای بود هماهنگی داشت.

۴۵۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =