باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه 8 اسفندماه 1394 می‌کنیم:

 

شماره 1- مریسا مایر مدیر اجرایی یاهو سهامداران و سرمایه‌گذاران عمده را صدا زده تا درباره موقعیت شغلی خود به دنبال اخراج 400 کارمند یاهو صحبت کند. ایده فروش یاهوی بحران‌زده نیز در این جلسه مطرح می‌شود.

شماره 2 - مایکروسافت، فیس‌بوک و گوگل پشتیبان سرسخت تصمیم اپل در مقابل زورگویی‌های اف بی آی شدند. اف بی آی از اپل خواسته تا ریز مکالمات شلیک‌کننده حادثه سن برناردینو را در اختیار آن‌ها قرار دهد که اپل نپذیرفته است.

شماره 3 - اپل در حال طراحی سیاست امنیتی جدیدی برای دیتای کاربران روی ابزار و محیط کلود است تا در آینده اطلاعات کاربران غیرقابل دسترسی شود.

شماره 4 - گوگل باهوش مصنوعی پروژه PlaNet را راه‌اندازی کرده تا هر کاربری بتواند مکان عکس گرفته‌شده را پیدا کند.

شماره 5- کارآفرینان گوگل با خروج از استارتاپ کمپانی برای خود به‌طور مستقل کار می‌کنند. دست‌کم 5 استارتاپ گوگلی از زیرمجموعه این کمپانی خارج‌شده‌اند.

شماره 6 - تهدیدات داعش علیه  مارک زاکربرگ و جک دورسی، مدیران فیس‌بوک و توئیتر، جدی‌تر شده است. فیس‌بوک و توئیتر اکانت‌های بیشتری از داعش را مسدود کرده‌اند.

شماره 7 - کمپانی DeepMind به‌عنوان جستجوگر بزرگ درزمینهٔ هوش مصنوعی در زیرمجموعه گوگل، کار خود را برای توسعه اپ‌های جدید شروع کرده و در گام نخست روی اپ Hark سرمایه‌گذاری جدی کرده است.

شماره 8 - مارک زاکربرگ از اینکه جملات نژادپرستانه روی دیوار آزاد نوشته‌های فیس‌بوک توسط کارمندان نقش بسته، عصبانی شده و از کارمندان خواسته تا به این کار ادامه ندهند. حتی برخی از پشتیبانی‌های مالی هیلاری کلینتون از فیس‌بوک انتقاد کرده‌اند.

شماره 9 - مایکروسافت کمپانی نرم‌افزاری Xamarin را خرید که در کار توسعه پلتفرم‌های موازی روی موبایل است.

شماره 10 - اپلیکیشن معروف Mailbox برای همیشه خاموش شد. در سال 2013 مدیران Dropbox اپلیکیشن Mailbox را خریدند و امروز 26 فوریه تصمیم به خاموشی آن برای همیشه گرفتند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =