عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است ناکامی لیست اصولگرایان در تهران مساله دور از انتظاری نیست و این طبیعت دموکراسی است.

احمد کریمی اصفهانی در گفت و گو با خبرآنلاین با تحسین حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: باید بخاطر این دلبستگی و علاقه ای که مردم به نظام دارند خدا را شاکر باشیم، ملت ایران با حضور پرشوری که هفتم اسفندماه داشتند باردیگر زبانزد دنیا شدند. در این چند روز که خبرها را مرور می کردم مشاهده کردم که دنیا از این حضور به حیرت وا داشته شده وحتی در جایی هم خواندم که برخی مسئولان آمریکایی گفته بودند باید فکری به حال این حضور مردم ایران بکنند چرا که این حضور ایران را در دنیا مقتدرتر می کند.

وی تصریح کرد: این یک واقعیت است که هرمقدار مشارکت مردم بیشتر باشد مسئولان ما در عرصه بین المللی قدرت بیشتری برای پیگیری حقوق ملت دارند و به پشتوانه همین مشارکت آنها دلگرم می شوند و پای میز مذاکره با قدرت های دنیا می توانند خواسته های خودشان را محقق کنند.

دبیرکل اصناف و بازار با بیان اینکه جمهوریت نظام بار دیگر محقق شد، افزود: مردم با رایی که به صندوق ها ریختند نشان دادند که جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی چه معنایی دارد و همچنان پای نظام و ارزش هایش و رهبری ایستاده اند. اساسا همین فرمایش رهبری که فرمودند حتی آنها که نظام را قبول ندارند پای صندوقها بیایند هم این قشر را متوجه مصلحت اندیشی ولایت فقیه کرد و انگیزه حضورشان در انتخابات شد.

این چهره سیاسی اصولگرا با تاکید براینکه جناح های سیاسی خود را پیروز انتخابات ندانند، گفت: پیروز انتخابات مردم و نظام بودند نه جریانات سیاسی. به همین خاطر نمایندگانی که به پارلمان راه یافتند برای تشکر از این ملت باید بر سر وعده ها و قول های خود بمانند. مشکل اصلی مردم امروز مباحث اقتصادی و معیشتی است. مردم توقع دارند که نمایندگان شان موانعی که بر سر راه اقتصاد کشور است را با کمک دولت بردارند و فکری برای ایجاد اشتغال رفع بیکاری و ....کنند. باید به نحوی عمل کنند که مردم متوجه شوند رایی که دادند درست و تاثیرگذار بوده است.

وی درخصوص ناکامی لیست اصولگرایان در تهران، گفت: مساله دور از انتظاری نیست، در دوره ای هم بوده که لیست اصولگرایان کامل رای آورده و به مجلس رفته اند. این طبیعت دموکراسی است. مردم رای دادند و باید هرکسی که رای آورده به مجلس برود و مورد اعتماد قرار گیرد. 

کریمی اصفهانی درخصوص اینکه چقدر اختلاف بین اصولگرایان در حصول این نتیجه تاثیرگذار بود، اظهار داشت: الان زمان این نیست که نظریاتی اعلام کنیم که کام مردم در رابطه با حضورشان در انتخابات تلخ شود. رقابت ها سپری شده و روز رفاقت رسیده است. امیدواریم هر گروهی آسیب شناسی کند که اگر رای آورده یا نیاورده به چه دلیل بوده، آنها که به مجلس آمدند هم کسب تجربه کنند و از گذشتکان درس بگیرند که چطور عمل کنند که رضایت مردم را جلب کنند. بهرحال جابجایی هرچند وقت یکبار باید صورت بگیرد که باعث عبرت تشکل ها و جناح ها شود. 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    3 0
    میشه لطفا منبع اون صحبت آمریکا رو هم اعلام کنید،یعنی چی جایی خوندم.