داستان ناتمام آلودگی های واحدی های صنعتی استان

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان درباره آلودگی¬های واحدهای صنعتی استان گفت: تولید پساب صنعتی، آلودگی هوا ، نحوه مدیریت پسماند صنعتی موارد مشاهده شده در فعالیت صنایع معدنی و صنعتی استان بوده است.


سعید محمدی در این رابطه به خبرآنلاین افزود: سهم واحدهای معدنی فعال استان در تولید آلودگی های استان بیشتر از سایر صنایع بوده است که در مواردی محیط زیست استان با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد کرده است.
وی راهکارهای رسیدن به صنعت سبز واحدها استان را رعایت الگوهای زیست محیطی، استفاده از انرژی های تجدید شونده، پرهیز از استفاده انرژی های فسیلی به دلیل تولید کربن و آلودگی هایی خاک و آب بیان کرد.
وی با بیان اینکه امسال از استان زنجان 15 واحد در بخش های خدماتی و صنعتی برای دریافت این جایزه به کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست کشور معرفی شد که در نهایت تنها یک واحد حائز شرایط اخذ این گواهینامه شد، درباره شاخصه های دریافت دریافت صنعت سبز یا واحد خدماتی سبز اظهار کرد: رعایت استانداردهای آب، خاک، هوا و صوت طبق دستورالعمل های سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده بهینه از مصرف سوخت و انرژی، عدم قرارگیری نام واحد در لیست صنایع آلاینده، برخورداری از فضای سبز مشجر و مفید و انجام خود اظهاری در پسماند و پساب جزوء موارد برای دریافت این جایزه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =