استاندار البرز تأکید کرد در شرایط پسا تحریم ها، هنر مدیران اقتصادی توانایی فن مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است و مأموریت ویژه صاحبان اقتصادی خرد و کلان در پسا برجام بیشتر از قبل است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، "سیدحمیدطهائی" پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خادمان عرصه تولید و تجارت استان که با حضور دکتر طاهرپور معاونت پارلمانی سازمان صنعت، معدن و تجارت، در سالن همایش های سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در ابتدا تحلیلی از حضور با شکوه مردم در انتخابات روز جمعه داشت و با بسط آن به تحولاتی که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور، بعد از آغاز بکار دولت دکتر روحانی بوجود آمد نکاتی را متذکر شد.
طهائی اشاره به حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اظهار داشت: ملت با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی، بار دیگر حماسه آفریدند و با تکبیر به فرمان مقام معظم رهبری، باز هم نقش آفرینی خود را ایفا نموده و با آراء خود نه با داخل که از فراتر از مرزها هم پیام خود را به جهانیان رساندند.
وی نقش مردم در انتخابات ریاست جمهوری را موجب تحولات اقتصادی کنونی کشور دانست و افزود: مردم هر آنچه که بود با آرا خود بیان کردند و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، حمایت و پشتیبانی خود را همانند سال 92 اعلام نمودند، حرکتی که از آن سال به بعد موجب تحولات اساسی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور شد.
طهائی با اشاره به مظلومیت های دولت یازدهم و تلاش هایی که نادیده انگاشته شد، تصریح کرد: دولت تدبیرو امید شاید همه حرف هایش را آنگونه که باید به جهت برخی ملاحظات بیان نکرد و حتی حق مطلب در مذاکرات هسته ای نیز سر به مُهر باقی مانده که تحلیل های مغرضانه خود حاکی از بی مهری ها به این دولت است.
برجام سهل و ساده بدست نیامد، حقوق ملی محقق شد
استاندار البرز با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی ریاست جمهوری در فرانسه و ایتالیا، ادامه داد: تنها جمله ای که همگان بر آن اذعان دارند، این بود که برجام سایه جنگ را از سر کشورمان برداشت. برجام سهل و ساده اجرایی نشد مذاکره کنندگان هسته ای جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه گزینه تهدید نظامی را کنار زدند، توانستند تحریم های ظالمانه را بردارند و انرژی هسته ای را که حق مسلم و خواسته اصلی ایران بود بدست آوردند.
طهائی با اشاره به موفقیت در برداشتن سایه تهدید نظامی در اجرای برجام گفت: دولتمردان و مذاکره کنندگان هسته ای، سایه جنگ و ترس از جمهوری اسلامی و شیعه هراسی را از سر کشورمان دور کردند.
نماینده عالی دولت در استان، در برهه فعلی و بعد از موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات بین المللی و گشوده شدن دروازه های اقتصادی جهان به روی ایران اسلامی؛ کار و فعالیت واحدهای اقتصادی را مضاعف تر از پیش اعلام کرد و گفت: از کوچکترین واحد تولیدی تا واحدهای بزرگ اقتصادی ماموریت ویژه ای را در این شرایط عهده دار هستند.
صاحبان صنایع خرد و کلان که امتحان پس داده اند، چرخه تولید را گسترش دهند
وی خطاب به فعالان تولیدی و اقتصادی افزود: در شرایط کنونی اگر فکر می کنید باید خط تولید خود را گسترش دهید این را انجام دهید چرا که شما امتحان خود را در شرایط سخت اقتصادی پس داده اید و اکنون با گذر از گردنه های پر فراز و نشیب قطع به یقین می توانید گام های بلندتری از گذشته بردارید.
استاندار البرز به مدیران اقتصادی خود هم تکلیف کرد تا با حفظ روحیه جمع گرایی و همدلی و وحدت، هر گونه سنگی که فرا روی فعالان صنعتی و تولیدی است از میان برداشته شود.
طهائی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران برای سر ریز کردن سرمایه های خود از داخل و خارج کشور، گفت: مدیران باید با شناسایی سرمایه گذاران و احصا ء بسترها و نیازهای موجود، میدان دار اصلی این عرصه باشند.
مدیران اقتصادی باید فن مذاکره با سرمایه گذاران خارجی را بدانند
وی با تأکید بر اینکه فن مذاکره با سرمایه گذاران اصلی ترین مهارت و هنری است که هر مدیر اقتصادی در شرایط پسا برجام باید از آن برخوردار باشد، افزود: مدیران باید بتوانند با زبان جهانی با سرمایه گذاران خارجی گفتگو کنند و راه و روش مشارکت و ترغیب خارجی های سرمایه گذار را خوب بدانند.
طهائی تصریح کرد: کالاهای صادراتی تولید داخلی باید برخوردار از قابلیت رقابت جهانی باشند.
چرخ معیوب اقتصاد و صنعت روغن کاری می شود
استاندار البرز نگاه دولت را در حمایت از سرمایه گذاران مورد اشاره قرار داد و گفت:ما می خواهیم چرخ تولید و چراغ صنایع همواره روشن باقی باشد، بنابراین اگر مانع و یا مشکلی وجود دارد، معایب را بگویید تا چرخ های صنعت روغن کاری شود.
بنگاه های مالی باید در خدمت تولید و بخش خصوصی باشند
وی افزود: امروز دولت شرایط را برای بخش دولتی و خصوصی فراهم کرده است و مسئولیت حوزه اجرا نیز سنگین تر شده است، انتظار می رود بانک ها نیز بعنوان بنگاه های مالی در خدمت تولید و بخش خصوصی باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خادمان عرصه اقتصاد و صنعت تجلیل بعمل آمد که استاندار البرز نیز از جمله این فعالان بشمار می رفت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =