هتل های زنجیره ای اسپانیایی ملیا دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد تا سال آینده در سواحل دریا خزر ایران هتل ساحلی 5 ستاره به ارتفاع 130 متر افتتاح کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اولین هتل ساحلی خارجی در ایران در حال ساخته شدن است. هتل های زنجیره ای اسپانیایی ملیا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم دارد که در برجی به ارتفاع 130 متر در نزدیکی دریای خزر در سواحل ایران تا سال آینده هتلی 5 ستاره افتتاح کند. این بیانیه پس از این اعلام شد که برخی از تحریم های تجاری ایران در ژانویه ۲۰۱۶ لغو شد.

مدیر اجرایی این هتل های زنجیره ای در بیانیه گفت: ما با قطعیت به صنعت گردشگری ایران باور داریم. ما همیشه در سرمایه گذاری در بازار های جدید پیشگام بودیم.

با ورود هتل های زنجیره ای آکور برای بهره برداری از هتل های خود در فرودگاه بین المللی امام خمینی، اولین گروه از هتل های خارجی پس از چند دهه در پاییز امسال وارد ایران شد.

سلمان شهر

هتل پنج ستاره "گران ملیا قو" در منطقه ای جدید در ساحل سلمان شهر (متل قو) ساخته خواهد شد. این هتل با هتل دیگری در ایران از هتل های زنجیره ای روتانا رقابت خواهد کرد تا به یکی از هتل‌های لوکس ایران پس از انقلاب تبدیل شود.

ظاهرا این هتل که در برج های سه قولی متل قو افتتاح می شود، برجی ۱۳۰ متری با ۳۱۹ اتاق مجلل خواهد بود که در حال ساخت است و از سال آینده آماده بهره‌برداری است. در کنار این هتل دو برج مسکونی-تجاری نیز درحال ساخته شدن است و علاوه بر باشگاه ورزشی، استخر و رستوران، مرکز خریدی هم دارد که اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد. این نخستین هتل خارجی کنار دریا خواهد بود که در چهار دهه گذشته در ایران افتتاح می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان بین المللی یورومانیتور تا 5 سال دیگر تعداد هتل های ایران از 768 به 900 می رسد. رئیس تحقیقات قسمت خاورمیانه یورومونیتور در این رابطه گفت: این یک فرصت بزرگ است. کیفیت اقامت در ایران براساس استاندارد های غرب نیست و ما انتظار تغییر زیادی در آن قسمت داریم که بیشتر توسط هتل های زنجیره ای بین المللی صورت بگیرد.

با این وجود هنوز هتل های زنجیره ای معروفی هم مثل کران پلازا، هیلتون و ... هستند که برای حضور در ایران هم اکنون هیچ نقشه ای ندارند.

ممنوعیت های باقی مانده

در حالی که تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای مرتبط با ایران در ژانویه لغو شد برخی تحریم های دیگر هنوز باقی مانده است و این برای برخی از شرکت های آمریکایی مشکلاتی ایجاد کرده است.

برای ملیا که اسپانیایی است لغو تحریم ها به این معنی است که زودتر از رقیب های آمریکایی می توانند وارد ایران شوند.

منبع: بلومبرگ/ 2 مارس 2016/ ترجمه: نیو صدر

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    اوه اوه تو چه منطقه پرترافیکی اصلا نمیشه از جلوش رد شد
    • بی نام RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      43 6
      حالا شما هم همش فقط قسمت منفی ماجرا رو پیدا کن و دست بذار روش. بعضیا واقعا فقط آیه یاسن
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    41 9
    هر چی رو خودمون خراب کردیم بقیهشم بدیم دست خارجیا
  • مهيار A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    83 2
    رد شدن از اين منطقه توي ترافيك تعطيلات عين يه كابوسه كه خدا نصيب هيچ راننده اي نكنه.
  • طرفدار DE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    36 0
    به به
  • سعید نصیری A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    93 7
    سلام تروخدا یه محلی هم به جنوب کشور بزنید،نمیدونم مسولین چشون شده انگار کشور دوقسمت شده شمال و جنوب،فقط شمالش ایرانه و جنوبش وجود نداره.شمال هتل پنج ستاره میزنن در صورتی که پشت خونه ما یه پل هوایی نمیزنن من همسایمون پشت خونمون تو جاده ی شلوغ و خطیر بین دوشهر بخاطر تصادف مرده چندبار نزدیک بوده خودمو ابجیم تصادف کنیم.چرا هرچی ثروته متمرکز هست رو تران و تهران به بالا.چرا هیشکی محل به این شهرای کوچیک جنوب نمیزنه.
    • بدون نام ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      46 0
      سلام به شما جنوبيهاي عزيز من يكبار به جنوب سفر كردم واقعا بهترين مردم ايران شما جنوبيها هستيد انشالله كه مشكل شما هم حل ميشه
    • یوسف A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      38 0
      سعید جان من بعنوان یک شمالی حاضرم شمال ما رو با جنوب شما طاق بزنم سر هم میدم .
    • بیکار IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      34 0
      دوست عزیز ، تو شمال بیکاری بیداد میکنه و اکثر شمالی ها به تهران و جنوب و مناطق صنعتی کشور مهاجرت کردند و شمال داره خالی از سکنه میشه .بعد چهل سال اونم بخش خصوصی به اسم آقای عظیم زاده اومده یه برج ساخته اینم نمیتونین ببینین. الان شمال ایران تو هرجای دنیا بود میشد مرکز تجمع شهرها و جمعیت به خاطر هوا و طبیعت خوبش ولی تو ایران برعکسه همه چیز.
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      16 0
      مقصر رو پیدا کنین ، شهردار و فرماندار
  • رامسری IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    46 0
    این که همون ساختمان عظیم زادست....کلاً از چالوس تا رامسر مشکل اصلی نبود کمربندی..غیر از شهسوار..همین متل قو اینقدر ترافیکش قفل میشه تو تعطیلات
  • بی نام DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    71 23
    دریای جنوب که زیباتره
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
      28 4
      عزیزم یعنی میگی توی کیش وقشم به اندازه کافی هتل نساختند؟
  • سلمانشهری A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    31 2
    واقعا این پروژه افتخار کشوره. خدا به آقای عظیم زاده و دست اندرکاران پروژه سلامتی و توفیق بیشتر بده که همچین پروژه ای رو تو کشور خودمون سرمایه گذاری کردند و به ثمر رسوندند..نه تو دبی و ...کشورهای دیگه. به عنوان یه آدم که از وقتی چشم باز کرده تو سلمانشهر بوده؛ باید بگم که مشکل ترافیک این منطقه قبل از ساخت پروژه وجود داشته و ربطی به برج ها نداره.به دلیل مسافت کم این منطقه تا تهران؛ جاذبه های طبیعی و ساحل ماسه ای و جنگل و هوای خوبی که داره؛ ایام تعطیلات جمعیت زیادی به این منطقه سرازیر میشه.که وجود چنین مجتمعی نیازهای این گردشگران رو برطرف میکنه و به صنعت تروریسم این منطقه رونق بیشتری بخشیده .
    • سلمانشهری A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
      7 0
      : امان ازین حدس کلمات گوشی خودش زحمت تایپ رو میکشه. فکر میکنم اکثر دوستان متوجه غلط تایپی شدند . معلومه که منظور "صنعت توریسم"بوده . . . با تشکر از سایت خوبتون که نظرات رو منتشر میکنه :
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    28 1
    یارو داره کنار خط ساحلی با صرف چنین هزینه ای هتل میسازه، کامنت گذاران ما بحث ترافیک رو میکنن اگه بحث ترافیک باشه که تو تهران نباید هیچ هتلی ساخته بشه اونی که داره چنین هزینه ای صرف میکنه عقلش بیشتر از شما میرسه که برای دسترسی به هتلش جاده اختصاصی بسازه. شماها نگران ترافیک نباشین
  • omid IT ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    4 26
    دریای جنوب منظورت دریای عمانه دیگه....
  • آبخیزدار IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    31 0
    به نظرم پتانسیل تمام ساحل شمال ایران برای تنکابین و هتلسازی عالیه و باید تشویق بشه. اما به شرط رعایت دو نکته خیلی مهم ۱همین پیمانکارهای محترم شرایط و سرمایگذاری لازم برای طرحهای جاده های دو طبقه و دیگر طرحهای غیر همسطح رو پیگیری وتسهیل کنند ۲به حفظ محیط زیست دریا ، ساحل، جنگل و احداث کارخانه های بازیافت زباله اهمیت بسیار بیشتری بشه. چون گردشگر بیشتر زباله بیشتری رو هم تولید میکنه و قطعا شنا کردن توی دریای کثیف یا قدم زدن در ساحل و جنگل پر از زباله هیچ گردشگر خارجی و حتی داخلی رو هم جذب نمیکنه. جمع آوری زباله بدون وجود کارخانه های بازیافت دردی رو دوا نمیکنه. فقط انتقال ازیک محل به محل دیگر است. امیدوارم برای توسعه گردشگری و استفاده از پتانسیلهای طبیعی بیشتر از محیط زیست پاسداری کنیم.