با اذعان کارشناسان داوری؛ گل تیم اکسین درست بود/ حقی که با اشتباه داور نادیده گرفته شد

بر اساس نظر کارشناسان داوری فوتبال گل تیم اکسین البرز مقابل نفت امیدیه به اشتباه از سوی داور بازی مردود اعلام شد.

توحید وانشانی/ خبرآنلاین البرز، دیدار تیم‌های فوتبال اکسین البرز و نفت امیدیه در هفته نخست دور نهایی لیگ دسته دوم که چهارشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، با یک تصمیم جنجالی از سوی «علی احمدی» داور این دیدار همراه بود، جایی که قاضی میدان گل تیم اکسین را که به اذعان کارشناسان داوری کاملا صحیح به ثمر رسید را نپذیرفت.
این تصمیم جنجالی داور اعتراض شدید اعضای تیم اکسین و واکنش‌های بسیاری از هواداران و کارشناسان داوری را به دنبال داشت چراکه همگی اعتقاددارند در این صحنه گل صد درصد صحیح تیم اکسین به اشتباه مردود اعلام شده است.
هوشنگ نصیرزاده: داور باید اطلاعات خود را از تماشاچیان بالاتر ببرد
هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال کشور تصمیم داور را در این صحنه اشتباه دانست و گفت: گل تیم اکسین کاملا صحیح بود و اگر داور در این صحنه بر اساس قانون 13 داوری مبنی بر زدن ضربه از محل وقوع خطا عمل کرده است باز هم به دلیل نزدیکی خطا به محل زدن ضربه باید گل را می پذیرفت.
این کارشناس داوری فوتبال در ادامه در تشریح قانون 13 یادآور شد: قانون‌گذار در این قانون آورده است که از همان‌جا و مکان زده شود اما در قانون 15 پرتاب اوت گفته است از همان نقطه زده شود و این معنا را دارد که اگر ضربه آزاد در نقطه وقوع زده نشود نباید چندان سخت‌گیری کرد.
وی با بیان اینکه داور بازی باید اطلاعاتی بیشتر از یک تماشاچی فوتبال داشته باشد، گفت: داور نباید در این صحنه همچون تماشاچیان فکر کند که باید برای زدن ضربه دیوار دفاعی تشکیل شود.
نصیرزاده با بیان اینکه سرعت در شروع مجدد بازی توسط تیم اکسین بی‌دلیل محکوم‌شده است گفت: این گل صد درصد قانونی بوده و حق تیم اکسین در این صحنه نادیده گرفته‌شده است.
علی خسروی: مهاجم اکسین درایت کرد، داور اشتباه
در ادامه علی خسروی کارشناس داوری فوتبال کشور در خصوص این تصمیم جنجالی داور ضمن تأیید گل تیم اکسین البرز اظهار داشت: در شرایطی که مهاجم تیم اکسین از داور بازی رعایت فاصله دیوار دفاعی را درخواست نکرده است این گل کاملا درست و از سوی داور این بازی به‌صراحت مردود اعلام‌شده است.
وی افزود: در این صحنه شاهد درایت مهاجم تیم اکسین بودیم اما داور در این صحنه با اشتباه روبرو بود.
فیروز کریمی: امتیازها سرنوشت ساز است
فیروز کریمی مدیر فنی تیم اکسین البرز ضمن اعلام ناراحتی از عملکرد علی احمدی داور این دیدار اظهار داشت: این بازی در شرایطی به‌تساوی رسید که داور بازی گل صد درصد صحیح ما را مردود اعلام کرد.
وی افزود: با این تصمیم داوری حق تیم ما از بین رفت و این در شرایطی است که در مرحله دوم مسابقات حتی یک امتیاز هم می‌تواند در سرنوشت تیم‌ها اثر گذار باشد.
کریمی خواستار برخورد با داور این دیدار شد و گفت: امیدواریم ازاین‌پس شاهد این‌گونه قضاوت‌ها در چنین مرحله‌ای نباشیم.
اسماعیل حیدرپور: آقای اصفهانیان سوگولی شما، حق اکسین را نادیده گرفت!
در ادامه اسماعیل حیدرپور مدیرعامل باشگاه اکسین البرز با انتقاد از عملکرد علی احمدی داور این دیدار اظهار داشت: به اذعان کارشناسان داوری مطرح کشور این تصمیم داور بازی که سوگولی فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران است باعث شد تا حق تیم ما در این بازی نادیده گرفته شد.
وی افزود: متأسفانه با این شرایطی مدیریتی که بر داوری فوتبال حاکم است شاهد بروز چنین عملکردی بر داوری در فوتبال کشور هستیم.
حیدرپور یادآور شد: حق از دست رفته تیم اکسین در این مرحله از مسابقات که بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است را چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =