ماراتن انتخاباتی در بریتانیا آغاز شده‌است

انتخابات سراسری در بریتانیا نزدیک است . در این میان حزب کارگر که در حال حاضر قدرت در بریتانیا را در دست دارد از شانس کمتری نسبت به محافظه‌کران برخوردار است.گوردون براوون نخست وزیری بریتانیا در چند ماه اخیر تحت فشارهای شدید داخلی قرار داشته و از طرفی روند کار کمیته تحقیقاتی در خصوص جنگ عراق هم تنها و تنها به ضرر کارگر تمام شده است . در سال 2003 میلادی که ایالات متحده برای حمله به عراق دست نیاز خود را به سمت انگلیسی‌ها دراز کرد،تونی بلر در قدرت بود و بی‌مهابا بدون در نظر گرفتن تبعات حضور در چنین جنگی تنها و سال پس از حمله به افغانستان ، دستان بوش رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده را در دست گرفت . اکنون این گوردون براوون است که بهای این دوستی دیرینه واشنگتن - لندن را می‌پردارد . تونی بلر که بسیاری او را کاریزماتیک‌ترین رهبر بریتانیا می‌دانند با حضور در کمیته تحقیقاتی در خصوص جنگ عراق آب پاکی را بر دست همه منتقدان ریخته و گفت: حتی اگر مطمئن بودم تسلیحات کشتار جمعی در اختیار صدام حسین نیست باز هم در این مسیر با بوش همقدم می‌شدم چرا که جهان در حال حاضر از شر دیکتاتوری به نام صدام حسین خلاص شده‌است .


همزمان با آغاز ماراتن سیاسی در بریتانیا برای انتخابات سراسری ، تونی بلر به عرصه رقابت‌های انتخاباتی انگلیس وارد شد تا در کمپین انتخاباتی تلاش نماید با استفاده از جذابیت خود در میان رای دهندگان انگلیسی، به حزب کارگر کمک کند.
نخست وزیر سابق انگلیس، حزب کارگر را در سه انتخابات در مقابل محافظه‌کاران به پیروزی رساند، اما هم اکنون این حزب از محبوبیت چندانی در میان مردم انگلیس برخوردار نیست. بلر در سال 2007 از سمت خود استعفا کرد تا راه برای نخست وزیری گوردون براون هموار کند.


گوردون براون، به دنبال پیروزی حزب کارگر در انتخاباتی است که در تاریخ ششم ماه می برگزار خواهد شد. به گزارش رویترز، استفاده از تونی بلر در کمپین انتخاباتی می‌تواند برای حزب کارگر خطرناک باشد. تونی بلر یک کمپینر کاریزماتیک است. با این وجود بسیاری از رای دهندگان هنوز به خاطر شرکت انگلیس در جنگ عراق نسبت به وی خشمگین هستند. در نظرسنجی‌های صورت گرفته حزب کارگر در تعقیب شانه به شانه حزب محافظه کار است. براساس اکثر نظرسنجی‌ها، در انتخابات پارلمانی ششم می هیچ یک از این دو حزب نمی‌توانند اکثریت قاطع را کسب کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =