استاندار البرز کاشت درخت در دامان طبیعت را سرآغاز آبادانی و توسعه دانست وگفت: کاشت درخت به تنهایی کافی نیست، باید در حفاظت از آن نیز استمرار داشته باشیم و به هر درخت بعنوان یک موجود طبیعی زنده بنگریم.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی پیش از ظهر امروز شنبه در آیین درختکاری که در اراضی جنوبی باغستان کرج برگزار شد، در جمع مردم و مسئولان اظهارداشت: تنها نباید به کاشت درخت اکتفا کنیم بلکه مراقبت و مداومت و نگهبانی از درخت نیز امری مهم محسوب می شود که نباید مورد غفلت واقع شود.
وی با ارائه پیشنهادی به ورزشکاران در دامن طبیعت نیز گفت: کوهنوردان می توانند با کاشت نهال هر بار که در طبیعت حضور دارند و آبیاری مستمر آن در هر رجوع به طبیعت نسبت به حفاظت از منابع طبیعی موجود مشارکت داشته باشند.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه در آیات قرآنی نیز نام درخت با شجره طیبه یاد شده و سرآغاز زندگی بشر نیز با داستان میوه ای از درخت همراه بوده است، اهمیت این موجود زنده را خاطر نشان کرد و گفت: اگر به هر درخت با نگاه یک موجود زنده بنگریم دیگر شاهد از بین رفتن این منابع زیستی نخواهیم بود.
طهائی با اشاره به هویت باغ شهری کلانشهر کرج تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی کرج به نوعی بازگشت به هویت باغ شهری خواهد بود.
وی با بیان اینکه در دنیای امروزی که مدرنیته بر زندگی شهری ما سایه افکنده است تنها تکیه زدن زیر سایه یک درخت است که می تواند لحظاتی ما را از دغدغه ها و دلمشغولی ها دور نماید، افزود: کاشت هر درخت، سرآغاز سرسبزی، عمرانی و آبادانی است و باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم.
استاندار البرز با همراهی و همدلی مسئولان؛ پیش از ظهر امروز همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری یک راس نهال توت را در دامن اراضی غربی استان غرس کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =