مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امیدوارم برگزاری اجلاس سازمان همکاری های اسلامی بتواند حداقل یکبار دیگر توجه مردم جهان را به بحران فلسطین و جنایاتی که رژیم صهیونیستی نسبت به این مردم بی پناه مرتکب می شود جلب کند.

به گزارش خبرآنلاین حمید بعیدی نژاد با بیان این مطلب افزود: جلسه مقامات ارشد اعضای سازمان همکاریهای اسلامی در خصوص موضوع فلسطین صبح امروز -یکشنبه- در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.
مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ریاست هیات ایران را برعهده دارند و علاوه بر شرکت در جلسه امروز بعداز ظهر وزیران خارجه، فردا نیز در جلسه سران سازمان همکاری های اسلامی سخنرانی خواهند داشت.
وی افزود: این جلسه برای بررسی آخرین وضعیت فلسطین برگزار می شود.
به گفته مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه شرایط فلسطین به ویژه وضعیت شهر بیت المقدس که یکی از قدیمی ترین، تاریخی ترین و معنوی ترین شهرهای جهان است، بسیار وخیم است.
او خاطر نشان کرد: اسرائیلی ها روز به روز اقامت مسلمانان در این شهر را مشکل تر و اقامت یهودیان در شهر را تسهیل می کنند.
به گفته بعیدی نژاد بر اساس آمار، در دوره اخیر نزدیک به 30 درصد مغازه مسلمانان بسته شده است و در حالی که دسترسی مسلمانان به طور مرتب به مسجد الاقصی محدود می شود و ساعات زیادی را مسلمانان نمی توانند به مسجد وارد شوند، مسجد برای حضور یهودیان در حوالی مسجد بسته شده و برای ساعت های طولانی یهودیان ترغیب می شوند که برای دعا خواندن به محوطه مسجد بیایند.
وی افزود: ساختن شهرک های یهودی نشین به طور مرتب ادامه دارد و اسرائیل تلاش زیادی می کند که شرایط جمعیتی را در شهرهای مختلف بویژه بیت المقدس تغییر دهد.
به گفته بعیدی نژاد شرایط مردم فلسطین بسیار سخت است و مردم در محدودیت های زیادی زندگی می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =