شهردار کرج مهیا کردن زیرساخت ها را از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری کرج ذکر و عنوان کرد: تحقق این مهم تشکیل شهر الکترونیک را ممکن می کند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، علی ترکاشوند با تاکید بر ضرورت توجه به مهیا کردن زیرساخت های شهری و حرکت در مسیر استاندارد سازی معابر و شریان های ارتباطی سطح شهر، عنوان کرد: تحقق این مهم با هدف کاهش ترافیک انجام می شود و می توان گفت، تامین این مهم از اصلی ترین اولویت های مدیریت شهری کرج است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت تامین رفاه شهروندان عنوان کرد: تردد آسان، کاهش بار ترافیکی، تسهیل در استفاده مردم از امکانات شهرداری از جمله بهره گیری از سیستم پارکومتر و پرداخت الکترونیکی کرایه و ... از وظایف مهم شهرداری به شمار می رود که این نهاد خدمت رسان از طریق اجرای اقدامات کارشناسی شده در راستای تحقق این مهم گام برمی دارد.

ضرورت استفاده از راهکارهای فرهنگی جهت کاهش ترافیک

شهردار کرج، استفاده از راهکارهای فرهنگی جهت کاهش ترافیک در تحقق این امر موثر دانست و افزود: بهره گیری از شهر الکترونیک مهترین راهکار فرهنگی برای کاهش معضلات ترافیکی شهر است.

ترکاشوند با تاکید بر توسعه زير ساخت هاي ارتباطي به عنوان، مهمترين راهكار براي فراهم كردن استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات، اظهارداشت: فراهم آوردن این مهم نقش اساسي در حل مسائل ترافیکی در شهرها به ویژه كلان شهرهای کشور دارد.

وی در تعریفی از شهر الکترونیک، گفت: شهر الکترونیکی شهری است که شهروندان آن بتوانند از خدمات الکترونیکی ارائه شده که بخش زیادی از آن باید به صورت آنلاین ارائه شود، در تمام مدت شبانه روز بدون محدودیت مکانی، با شیوه ای مطمئن و ایمن بهره مند باشند.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن بهره گیری از خروجی های شهر الکترونیک به ویژه در مباحث مدیریت شهری، اقتصاد شهری و ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی، گفت: بهره وری کلان از عرصه شهر الکترونیک می تواند یکی از اساسي ترين محور برنامه هاي مدیریت شهری باشد.

وی در پایان سخنان خود بر نهادینه کردن فرهنگ استفاده از شهر الکترونیک با هدف استفاده حد اکثری از نتایج این امر، اظهار داشت: بهره گیری از شهر الکترونیک فرصتی مهم برای دور کردن شهر از آسیب ها و معضلات شهری که کاهش ترافیک از جمله آن می باشد، است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =