ایسنا نوشت: خبرگزاری جهان در بیانیه‌ای از مصادره این آژانس خبری توسط مقامات ترکیه خبر داد.

خبرگزاری جهان در بیانیه‌ای از مصادره این آژانس خبری توسط مقامات ترکیه خبر داد؛ رویدادی که بیانگر افزایش اقدامات سرکوب گرانه دولت آنکارا علیه طرفداران رهبر "ساختار موازی" و دشمن پر نفوذ رئیس جمهور ترکیه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری جهان اواخر روز دوشنبه در وب سایت خود اعلام کرد، تنها چند روز پس از مصادره روزنامه "زمان" توسط مقامات ترکیه، یکی از دادگاه‌های استانبول به درخواست یکی از دادستان‌های دولت مدیری را برای اداره این خبرگزاری منصوب می‌کند.

مصادره روزنامه زمان منجر به هشدارهای بین المللی نسبت به آزادی مطبوعات در ترکیه شد و نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه با آنکارا حول محور بحران مهاجرت درباره این مساله مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت تصمیم برای مصادره روزنامه زمان که بالاترین تیراژ در ترکیه دارد "غیرقابل قبول" و "برخلاف" ارزش‌های اروپاست.

خبرگزاری جهان و روزنامه زمان هر دو عضوی از گروه رسانه‌ای feza هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه فتح‌الله گولن، رهبر ساختار موازی و روحانی ترکیه‌ای که در آمریکا در تبعید خود خوانده به سر می‌برد را به توطئه چینی برای سرنگون دولت آنکارا توسط ایجاد شبکه‌ای از طرفداران در قوه قضائیه، اداره پلیس و رسانه‌های ترکیه متهم می‌کند؛ اتهاماتی که گولن تمامی آن‌ها را رد می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =