ایرنا نوشت: نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اتهامات وزیر کشور مصر مبنی بر دست داشتن حماس درترور 'هشام برکات' دادستان اسبق مصر را رد کرد و خواستار بازنگری قاهره در«این اتهامات بی پایه واساس» شد.

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه خبری فلسطین الان، اسماعیل هنیه سه شنبه شب درسخنانی خاطر نشان کرد که بی شک ما علاقه مند به برقراری روابط با مصر هستیم، اما به یکباره وزیر کشور مصر اظهاراتی را بیان کرده که نه فرهنگ، نه اندیشه، نه فلسفه ودیدگاه های ما اجازه دست زدن به چنین اقداماتی را نمی دهد.

وی افزود: گذشته ما بهترین شاهد وگواه براین موضوع است که هرگز دست به ترورهای سیاسی چه در داخل و یا خارج از فلسطین نزده ونخواهیم زد و دشمن اصلی ما فقط رژیم صهیونیستی است.
هنیه گفت: « مقاومت ما محدود به داخل اراضی فلسطینی است ودرروزهای آتی تماس های گسترده ای برای حل این بحران ومشکل غیرعادی برقرار خواهد شد وتنها هدف ما رعایت احترام و اصل برادری متقابل درروابط مان با مصر است.»
وی از سوی دیگر تاکید کرد که آرمان فلسطین مساله اساسی و مرکزی امت اسلام است و هر کشوری درمنطقه که می خواهد نقش متعادلی درمنطقه ایفا کند، باید به این مساله توجه داشته باشد.

این اظهارات هنیه پس ازآن بیان شد که 'مجدی عبد الغفار' وزیر کشور مصر اخیرا جنبش حماس را به دست داشتن درترور هشام برکات دادستان اسبق این کشور متهم کرد.

از سوی دیگر، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با 'زهیر ابو جدیان' آزاده فلسطینی که 12 سال از عمر خود را در زندان های صهیونیستی سپری کرده است، دیدار وگفت وگو کرد.
هنیه با تبریک به این مبارز فلسطینی به خاطر آزادی از زندان های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که مساله اسرا همچنان در راس اولویت های جنبش حماس قرار خواهد داشت.
وی افزود: آزادی کامل فلسطین و قدس ومسجد الاقصی هدف اصلی جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطین است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    3 1
    مثل اینکه حماس دوباره دارد عزیز حضرات میشود...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    2 1
    خود هنیه هم به گفته های خودش اعتماد ندارد تا چه رسد دولت مصر و افکار عمومی جهان و منطقه . من نمیگویم که حماس در ترور دست داشته یانه ولی گفته هنیه که میگوید کار ما فقط در داخل اراضی اشغالی است کذب محض میباشد چون در جنگ فعلی یمن تونلهای مورد نیاز عربستان را نیروهای حماس کندند و همین الان هم نیروهای حماس در داخل سوریه بر علیه نیروهای بشار میجنگند کدامیک از اینکارها مربوط به فلسطین میشود ؟ارمانهای فلسطین بهانه ایی شده تا گروههایی مثل حماس هرکاری را بکنند . حماس فقط یک راه برای اثبات حسن نیت خود دارد داعشیها را که علنا در غزه اعلام موجودیت کرده را از غزه بیرون کند و نیروهایش را از سوریه فراخوانده و در یمن دخالت نکند