اورسن ولز فیلمساز فقید آمریکایی و خالق شاهکارهایی چون «همشهری کین» و «نشانی از شر» با یک فیلم سینمایی جدید باز می‌گردد.

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا یک نوار ضبط ‌شده نایاب از ولز پیدا شده که او در آن راوی یک رمان کودکانه با موضوع کریسمس است.

شرکت دراک استودیوز که بیشتر به خاطر مشارکت در ساخت جلوه‌های ویژه و چهره‌پردازی در فیلم‌هایی چون «مورد عجیب بنجامین باتن» شهرت دارد، به زودی این نوار را مبنای یک تولید سینمایی قرار می‌دهد.

دراک این روزها روی یک فیلم زنده/کامپیوتری سه‌بعدی بنام «دُم‌های کریسمس» یا Christmas Tails کار می‌کند که تاد تاکر آن را کارگردانی خواهد کرد و اورسن ولز راوی فیلم است.

هاروی لاوری رئیس شرکت دراک استودیوز در این باره گفت: «این فیلم درباره سگ پاپا نوئل است که کریسمس را نجات می‌دهد، اما از یک نظر بیشتر داستانی درباره کشف نوارهای گمشده اورسن ولز است. این یک کشف بسیار مهم است، چیزی که هر فیلمساز آرزوی آن را دارد.»

بیش از 25 سال پیش رابرت ایکس. لید نویسنده با هزینه شخصی کتابی با عنوان Christmas Tails منتشر کرد و در 1985 از دوست خود که از قضا اورسن ولز افسانه‌ای بود خواست راوی این قصه باشد. آنها پشت سر هم پنج نوار ضبط کردند. ولز چند ماه بعد از دنیا رفت و نوارهای ضبط شده تا دو سال پیش در یکی از قفسه‌های خانه لید در لاس وگاس نگهداری می‌شد.

لاوری در دسامبر 2008 درمورد پروژه‌ای با یکی از همکارانش بنام کارل فریتس صحبت می‌کرد. فریتس به شایعه‌ای درباره «نوارهای گمشده» که گفته می‌شد آخرین اثر هنری ولز است، اشاره کرد. این صحبت‌ها در ذهن لاوری ماند تا اینکه او یک ماه بعد بار دیگر با فریتس تماس گرفت و از او خواست بیشتر در مورد این مسئله تحقیق کند.

لاوری سپس با رید تماس گرفت و او با تایید در اختیار داشتن این نوارها، آنها را به دفتر کار لاوری در بربنک فرستاد. از اینجا به بعد کار آغاز شد. او در این باره گفت: «نوارهای بسیار قدیمی بودند و ما برای دیجیتالی کردن آنها دست به کار شدیم.»

لاوری سپس با وارثین ولز وارد مذاکره شد تا این نماد سینمایی را بار دیگر به سینماها بازگرداند. در Christmas Tails، گوزن پاپا نوئل مریض می‌شود و او چاره‌ای ندارد جز اینکه کریسمس را لغو کند. در این بین سگ پاپا نوئل برای نجات کریسمس دیگر سگ‌های قطب شمال را جمع می‌کند.

فیلمنامه را مت تامپسن بر مبنای کتاب لید نوشته است. صدای ولز در سراسر فیلم به کار می‌رود. قرار است فیلمبرداری تابستان یا پاییز امسال آغاز شود تا این پروژه احتمالا برای اکران در کریسمس 2011 آماده شود. بازیگران فیلم هنوز انتخاب نشده‌اند.

اورسن ولز سال 1941 و در 25 سالگی اولین فیلم خود «همشهری کین» را ساخت که پس از حدود 70 سال همچنان در صدر فهرست بهترین‌های تاریخ سینما مکانی ثابت دارد.

از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «امبرسن‌های باشکوه»، «بانویی از شانگهای»، «مکبث»، «اتللو»، «محاکمه» و «نشانی از شر» اشاره کرد.

هالیوود ریپورتر / 25 مارس / ترجمه: علی افتخاری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =