شهروندان تهرانی که این روزها بعد از تعطیلات نوروزی به تهران باز می گردند با استقبال چندان مناسبی در ورودی شهر رو به رو نمی شوند .بسته بودن اتوبان بابایی و مسیر انحرافی پیچ در پیچ و پر ترافیک آن چیزی است که بعد از حدود یک سال و وعده وعید های فراوان اصلا انتظار آن را نداشته اند.

 حدود یک سال می شود که  معاون فنی و عمرانی سابق شهرداری تهران از تکمیل فاز دوم بهسازی بزرگراه شهید بابایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا انتهای این مسیر پنج کیلومتر باقی مانده است که با حل مشکل ترافیک، به طور کامل بهسازی می‌شود.

"احمد دنیامالی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی بهسازی اتوبان شهید بابایی گفت: بهسازی این اتوبان تا دانشگاه امام حسین(ع) انجام شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است. وی افزود: برای ادامه این پروژه نیز از دانشگاه امام حسین(ع) تا انتهای این مسیر به طول پنج کیلومتر مناقصه انجام و عملیات اجرایی آن نیز در ماه جاری آغاز شده است. دنیامالی یادآور شد: این پروژه به طول 16 کیلومتر از نوبنیاد آغاز و تا آبعلی ادامه دارد و عملیات بهسازی آن در دو فاز اجرا شده است. وی، با بیان اینکه فاز اول این پروژه از خیابان هنگام تا لشکرک است، اظهار داشت: به غیر از باند کندرو شمال بقیه این فاز تکمیل شده است و فاز دوم نیز از لشرک تا امام حسین(ع) تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره علت کندی پیشرفت پروژه، گفت: ترافیک این محور بسیار سنگین و از عوامل اصلی کندی پیشرفت پروژه است، اما با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان ترافیک، پروژه را تا پایان سال تکمیل می‌کنیم."

 البته سال به پایان رسید و وعده مسولان عملی نشد تا این که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بازگشایی بزرگراه شهید بابایی در روز 13 فروردین با بازسازی اساسی و زیباسازی اطراف آن خبر داد.

  مازیار حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از اقدامات عمرانی شهرداری در بزرگراه شهید بابایی افزود: این بزرگراه علاوه بر اینکه یکی از محورهای پر تردد ترافیکی است، مسیر عبور وسایل نقلیه حامل نخاله های شهر تهران نیز بوده که در بخشی از مسیر لطمات زیادی به این بزرگراه زده است.

 وی تخلیه نخاله و از بین رفتن آسفالت و زیرساخت ها را از مشکلات این بزرگراه دانست وبا زیر سوال بردن عملیات قبلی گفت: متاسفانه در گذشته مسئولان شهرداری فقط به مرمت های موقت اکتفا می کردند اما اکنون برای صرفه جویی در وقت و هزینه اقدامی زیربنایی در حال انجام است.

 حسینی با بیان اینکه بزرگراه 14 کیلومتری شهید بابایی از میدان نوبنیاد تا پل آبعلی است، افزود: بیش از 6 و نیم کیلومتر از این مسیر به شدت آسیب دیده بود و به علت ترافیک سنگین مسیر قادر به اصلاح و بهسازی نبودیم.

حسینی  هم چنین به بهره گیری از آسفالت پلیمری در بزرگراه شهید بابایی اشاره کرد وگفت : پیشتر در تهران پس از تخریب و برش ، آسفالت قدیمی برداشته شده دور ریخته می شد اما با استفاده از دانش جدید بکار گرفته شده تمام آسفالت برش خورده بازیافت می شود و با ترکیبات جدید به جای سه لایه در دو لایه به بهره برداری می رسد .آسفالت بکار گیری شده در این مسیر با اینکه زبرتر ار گذشته به نظر می رسد اما در عین حال میزان آلودگی صوتی آن نسبت به قبل بسیار کمتر است.

اما با وجود همه این صحبت ها باز هم اتوبان بابایی روز 13 فروردین افتتاح نشد ،شاید در شرایط عادی تاخیر چند روزه و البته گاهی اوقات چند ماهه یک پروژه در کشور ما اتفاق طبیعی باشد اما وقتی این تاخیر همراه میشود با بازگشت مسافرین نوروزی  و سفر های روز 13 فروردین دیگر آن را نمی توان چندان ساده به حساب آورد .

  محور بزرگراه بابایی  ورودی شمال شرقی تهران محسوب می‌شود و با توجه به این که مسیر ییلاق های تهران هم محسوب می شود می توان گفت که حدود یک سوم ورودی تهران از این مسیر در روز 13 فروردین صورت میگیرد و البته مسولان شهرداری متوجه چنین شرایطی بوده اند چرا که مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در آخرین اظهار نظر خود می گوید:: "مسیر تندروی بزرگراه بابایی تا 14 فروردین بهسازی شده و آسفالت آن تعویض خواهد شد: تا پایان شهریور 89، تمامی این بزرگراه بهسازی خواهد شد اما اقدامات عنوان شده به‌صورت فوری و تا تاریخ 14 فروردین انجام خواهد شد."

 اما متاسفانه اقدامات فوری هم نتیجه ای در بر نداشته است اتفاقی که  امیدواریم مسولین شهرداری پاسخ خوبی برای آن داشته باشند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =