ماجرای استادی که به دلیل صدای زنانه از تدریس محروم شده و حالا دست به تحصن زده است/ عکس

صدای نازکی دارد اما پس از دو‌ تا ‌سه‌ دقیقه همکلام‌شدن با او تن‌صدایش مانند دقایق اول تعجب‌برانگیز نیست. رزومه اکسیری‌فرد نشان می‌دهد، او در فیزیک یک‌نخبه یا یک‌نابغه است. او دکترایش را در رشته ذرات بنیادین گرفته و حالا هم‌زمان با تدریس نافرجام در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی پژوهشگر مقیم پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است.

محمد حسین نجاتی: قاسم اکسیری فرد، استاد سابق دانشگاه خواجه نصیر طوسی که به دلیل صدای زنانه از دانشگاه اخراج شده، برای چندمین بار مقابل دانشگاه خواجه نصیر طوسی دست به تحصن زد. اکسیری فرد، استاد فیزیک است و مدرک‌اش را از مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفت ایتالیا اخذ کرده است.
او پیش‌ از این نیز دست به تحصن زده بود و ظاهرا موفق به دیدار با محمد فرهادی وزیر علوم شده بود. پس‌ از آن به گفته اکسیری فرد، وزیر علوم به او قول داده بود تا 15 بهمن 94 مشکل‌ اش با دانشگاه خواجه نصیر طوسی برطرف شود اما به دلیل برطرف‌نشدن مشکل‌ اش، حالا دوباره تحصن‌اش را آغاز کرده است. 

ماجرای اکسیری فرد چیست؟ 

دکتر قاسم اکسیری‌فرد از آن دست از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که با رتبه اول المپیاد فیزیک در سال١٣٧٤ وارد این دانشگاه صنعتی شده و «شریف» تبدیل به یکی از سکوهای پرتاب او به سطح اول کرسی‌های علمی جهان شده است. اکسیری‌فرد پس از پایان تحصیلاتش در شریف و دانشگاه علوم پایه زنجان، برای تحصیل در مقطع دکترا به یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های اروپا درزمینه ریاضی، فیزیک و علوم اعصاب، یعنی به مؤسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفت رفت و با نمره عالی در مقطع دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

قاسم اکسیری‌فرد در بهمن‌١٣٩٢، هم‌زمان با فراخوان جذب هیئت علمی وزارت علوم، جذب دانشگاه صنعتی خواجه ‌نصیر شد. در ترم‌های ابتدایی فیزیک پایه را تدریس کرد اما هم‌زمان با تدریسش، پرونده او در هیئت تأیید‌ صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه ‌نصیر بررسی می‌شد. 
اما در اردیبهشت ‌سال١٣٩٣، اکسیری‌فرد و شاگردانش با شوک عجیبی مواجه شدند. او می‌گوید:‌«در جلسه بررسی صلاحیت عمومی اساتید دانشگاه خواجه ‌نصیر، پس از سؤال‌های فراوان، به ‌عنوان آخرین سؤال از من پرسیدند اگر در کلاس درس دانشجویان استاد را به سخره بگیرند چه می‌شود؟ گفتم من از آنها تشکر می‌کنم و رد می‌شوم» اکسیری‌فرد اضافه کرد: «وقتی این سؤال را پرسیدند، از ‌نظر فکری کمی به ‌هم ریختم تا زمانی که اعلام کردند صلاحیت فردی و عمومی شما در کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رد شده است. ماه‌ها رفت‌و‌آمد کردم و به‌هیچ‌وجه علت را به من نگفتند و تا ماه‌ها طفره می‌رفتند. تا روزی که در نمازخانه دانشگاه بلند‌گو را از امام‌جماعت مسجد گرفتم و اوضاع را برای دانشجویان مطرح کردم، پس‌ازآن امام‌جماعت و نماینده ولی ‌فقیه در دانشگاه‌ها پیگیر کار من شدند و از جانب امام‌جماعت دانشگاه شنیدم، کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه ‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به‌اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم و احتمال داده‌اند در کلاس درس مورد تمسخر دانشجویان قرار بگیرم.»

رزومه اکسیری فرد چیست؟

اکسیری‌فرد متولد اصفهان اما بزرگ‌شده جهرم است. صدای نازکی دارد اما پس از دو‌ تا ‌سه‌ دقیقه همکلام‌شدن با او تن‌صدایش مانند دقایق اول تعجب‌برانگیز نیست. رزومه اکسیری‌فرد نشان می‌دهد، او در فیزیک یک‌نخبه یا یک‌نابغه است.

او دکترایش را در رشته ذرات بنیادین گرفته و حالا هم‌زمان با تدریس نافرجام در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی پژوهشگر مقیم پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است. او قصد دارد به دانشگاه برگردد و می‌خواهد تمام‌قد نسبت به عدم تمدید حکم تدریس اعتراض کند و حقش را بگیرد.

اکسیری‌فرد کار تدریس خود را در بهمن‌ سال ۱۳۹۲ در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی آغاز کرده و در بهمن‌ سال 1393 دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی قرارداد تدریس او را تمدید نکرده است. «در اولین دیداری که با رئیس دانشگاه خواجه ‌نصیر داشتم، ایشان سفارش کردند آیین‌نامه‌های مربوط به حقوق اساتید را مطالعه کنم. چند روز وقت گذاشتم و آیین‌نامه‌ها را خواندم.چندین تضاد در آنجا دیدم، به مسئولان دانشگاه این مسئله را گفتم و آنها پیشنهاد دادند اگر تضاد دیدی شکایت کن. شکایت کردم و بعد گفتند مسئولان این دانشگاه از شکایت شما ناراضی‌اند و بهتر است برای پیگیری بهتر روند استخدامی خود شکایت را پس بگیری و پس گرفتم.»

اکسیری‌فرد پس از جذب در دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی در تابستان سال‌ ۱۳۹۳ به کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رفت تا صلاحیت‌های او بررسی شود: «اعضای این کمیته علاوه‌بر مسئولان دانشگاه، شامل دو ‌نفر از اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه هم می‌شود و تک‌تک اعضای این کمیته به‌تنهایی حق وتوی قرارداد یک فرد را دارند، برای مثال اعضای هیئت‌ علمی حاضر در کمیته می‌توانند بگویند فلان فرد صلاحیت عمومی برای انتقال مفاهیم به دانشجویان را ندارد و وقتی این را بگویند قرارداد فرد وتو می‌شود.  در این جلسه سؤالاتی از من پرسیده شد که یکی از آنان درباره خداشناسی بود. سؤال دیگر درباره این بود که دانشجویان درباره اعضای هیئت‌ علمی چه نگرشی دارند؟ که گفتم از دانشجویان بپرسید و البته گفتم معمولا دانشجویان اساتید را جدی نمی‌گیرند.

در سؤالی دیگر پرسیدند سطح علمی دانشجویان را چگونه ارزیابی می‌کنم که پاسخ دادم در کلاس‌هایی که دارم معمولا تا پنج‌ درصد دانشجویان فوق‌العاده خوب‌اند اما بخش زیادی از دانشجویان انگیزه‌ای برای مطالعه ندارند و من باید سعی کنم در انتهای کلاسم یا در پایان‌ترم تعداد خوب‌ها را افزایش دهم و بقیه کلاس را هم فوق‌العاده بهتر کنم.» بعد

 از جلسه کمیته ارزیابی صلاحیت عمومی در نامه‌ای به اکسیری‌فرد اعلام شد، صلاحیت عمومی برای تدریس را ندارد اما او به این راحتی با ماجرا کنار نیامد «یک‌عده می‌گفتند صلاحیت عمومی و یک‌عده می‌گفتند صلاحیت فردی. گزاره‌ای که در پیگیری‌ها داده شد، این بود که به من می‌گفتند، شما کمینه‌های لازم برای عضویت در هیئت‌ علمی دانشگاه را ندارید. وقتی این مسئله را به من گفتند، گفتم ممنونم اما به من بگویید که این کمینه‌ها چه هست و براساس کدام مستندات بنده این کمینه‌ها را ندارم. حتی اعضای آن کمیته نیز به این سؤال من نمی‌توانستند جواب بدهند.

در این مقطع بار فکری شدیدی بر من وارد شد و به مسجد دانشگاه رفتم و بلندگو را از امام جماعت مسجد گرفتم و موضوع را بیان کردم. گفتم از بنیاد ملی نخبگان، گرند پژوهشی دکتر آشتیانی را دریافت کرده‌ام که معادل ٢٠ میلیون‌تومان است، گفتم معادل این گرند را به هر فردی می‌دهم که بتواند مستندی برای من بیاورد که چرا من ردصلاحیت شدم.» آن‌طور که اکسیری‌فرد روایت می‌کند، دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیر حمایت بالایی از او داشته‌اند.

دانشجویان حتی تا پای تعطیلی کلاس‌ها هم پیش رفتند اما اکسیری‌فرد مانع آنها شد. او ٤٣٠ امضا از سوی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر در حمایت از خود دارد که مستندات آن هم موجود است.

۴۷۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    21 0
    استاد برو و آینده خودت رو بهتر بساز
  • مصطفی RO ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    29 0
    صدای زنونه ؟ یعنی خانوما صدای مردونه دارن که میتونن تدریس کنن؟
  • amin dastyar A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    10 0
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هرکسی تغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد واقعا متاسفم واسه اون کمیته ی تایید صلاحیتی که خودش صلاحیت نداره و یکی از نخبگان مملکتو از کار محروم میکنه.
  • بی نام DE ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    26 0
    یکیم که میخواد خدمت کنه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    43 0
    اين وضع رتبه 1 المپياده / واي بر ما
  • mostafa A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    2 68
    سلام اشکال نداره ببرنش صداوسیما دوبلورش کنند،یایه جای دیگه ازش استفاده کنند ،البته اگه مورد دیگری باشه که ما نمیدونیم شاید...
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      13 0
      استاد فیزیک ایشون نابغه اس ببرن دوبلورش کنن؟؟ حالت خوبه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      14 0
      رتبه ی یک فیزیک هست بره دوبله؟ برای دوبلورهای محترم ارزش قائلم ولی هرکسی را بهر کاری ساختند
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    10 1
    خدایا فقط به تو پناه میبریم ....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    51 0
    زن بودن عیب بود صدای زنانه هم عیب شد؟
  • بی نام AT ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    14 0
    دانشگاه باید اولین پایگاه آموزش تحمل دیگری که مثل ما نیست باشه اون وقت ....
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    30 2
    شک ندارم صدا بهانه است؛ برای عدم جذب در دانشگاه ها بهانه جویی های زیاد میکنند البته که برای ایشون مسئله ی بیربطی رو مطرح کردن که احتمالاً سوتی هیئت جذب بوده و گرنه خیلی ها رو میشناسم که با دارا بودن رزومه ی عالی و توانمندی های قابل مشاهده به سادگی کنار گذاشته میشن و آب از آب تکون نمیخوره پایمردی ایشون قابل تحسینه اما دلیل ساده ای داره که اون هم اینه که ایشون از افرادی هستند که در دوره ای وارد دانشگاه خواجه نصیر شدند که هنوز مدیران زمان ریاست جمهوری قبلی سر کار بودن و وقتی بعدی ها اومدن ؛ نظرشون تغییر کرد این مسئله ی رابطه داشتن همیشه و در همه ی دولت ها بوده و هست و خواهد بود و ویژگی ایرانی بودن ماست چند سال بعد هم این مشکل رو با کسانی که تو این دولت فعلی فرایند استخدامشون انجام شده، دا
  • مهدی NL ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    36 0
    این آقای اکسیری فرد اصلا صدایش زنانه نیست و حتی کلفت است. لحنش اما خیلی آرام و نرم است که بعد از دو سه دقیقه در گوش شنونده کاملا نرمال میشود. در جامعه بشری همه با لحن مشابه و طرز ثابت حرف نمیزنند و بعضیها محکم و بعضیها نرم حرف میزنند.
  • بی نام GB ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    52 0
    باید صدات روبندازی تو گلوت و از روی شکم فریاد بزنی تا قبولت داشته باشن...یا بیسواد باشی ...یا اینکه پارتی...اما اگر از روی فکر ودانش حرف زدی ...واویلا
  • مجید A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    32 0
    دکترجان اگر واقعا مشکلت صدا است برو خارج با سر قبولت میکنند و منت تورا هم میکشند معطل نکن برو
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    39 0
    بیش از یکسال است این خبر صدر خبرگزاریهای فارسی زبان خارج کشور است تازه به ایران خبر رسیده ؟؟؟؟ شرم آور است که حمایتی از این فرد به عمل نمی آید.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    12 0
    به نظر من ایشون باید بره تو مراکز پژوهشی مشغول به کار بشه البته درست هم نیست که از تدریس محروم بشه مسائل دانشگاهها خیلی پیچیده و سلیقه ای شده مثلا پرونده ارتقا استادیاری به دانشیاری یه بنده خدایی با 22 مقاله علمی پژوهشی و لاتین و آی اس ای رد میشه ولی پرونده یه نفر دیگه که حتی تقلب علمی هم داشته پذیرفته میشه باید به شکل ریشه ای با اینجور مسائل تو دانشگاهها برخورد بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    45 0
    بنده ایشونو دورادور میشناسم .... ایشون عضویت در هییت علمی دانشگاه معتبری در ایتالیا رو رد کردند تا به کشورشون خدمت کنند اما الان ...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    20 0
    واقعا که مسخرست,ممالک دیگه خودشون رو می کشند برای این نوابغ و اینجا به دلیل صدای نازک برکنار میشن,این استاد گرامی اگر در هر کشور اروپایی بود انقدر غریب نبود که الان هست
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    30 0
    پاشو برو از این مملکت . حیف تو نیست واقعا با این رزومه؟ هر کشوری این رزومه را بفرستی رو هوا میزنن
  • فراز IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    29 0
    فقر فرهنگی و جهان سوم. دکتر گرانقدر از ایران برو ، همه جای دنیا تو رو روی تخم چشم میگذارند، قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    25 0
    این مملکت همه چیش به همه چیش می خوره... این استاد باید بره خارج، تا دل مسئولان دانشگاه رو بسوزونه.
  • حامد A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    25 0
    توی یک کشور برای استیون هاوکینگ که نه تنها صدا نداره، خیلی چیزهای دیگر هم نداره، البته دور از جون دکتر اکسیری فرد برایش به صورت خصوصی چندین اختراع انجام میدن تا بتونن از دانشش استفاده کنن، توی یک کشور دیگر هم اینجور که میبینین. دلیل اصلیه تفاوت های بین دو کشور همینه. ایران به راحتی نخبه هاش رو از دست میده. نه تنها از دست میده، بلکه عمداً فراریشون میده.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    16 0
    برو بابا خارج میزارنت رو سرشون.
  • حسین A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    23 0
    تعداد لایک های مثبت و منفی نشون میده اگثریت چه فکری در مورد این قضیه میکنند. اقایانی که در اقلیت هستید و پشت میز هاتون نشستید و ایشون رو ار حقوق خودش محروم کردید به خودتون بیایید . کوته فکری و عقب ماندگی هم حدی داره
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    12 0
    بیا اینم برخورد ما نخبگانمون تو اروپا و امریکا این آدم رو رو هوا میبرن ما امکانات براش فراهم نمی کنیم هیچ, از کار هم بیکارش میکنیم.
  • بی نام GB ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    1 13
    خخخخخخخخ سوژس ها
  • بی نام RO ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    14 1
    حالا تو چه گیری دادی . همون کاری رو بکن که هم رده های شما انجام میدن. برو خارج اونجا هم ارزشمندتری .هم به صدات گیر گیر نمیدن.
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    11 1
    کاش از این استاد حمایت همه جانبه شود.یعنی استادان و کادر علمی همراه و پی گیر کار او باشند.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    4 17
    با سلام .دوست عزیز این مشکل با یک عمل جراحی ۱۵ دقیقه ای حل میشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    8 0
    هي روزگار........
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    2 63
    آیا این کار تشویش اذهان عمومی نیست؟ چرا با این آقای مثلا استاد برخورد نمیشود؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      6 0
      تحصن یکنفره هم جرمه؟
  • اراد RO ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    14 0
    ضمن سلام وتشكر از خبر انلاين بخاطر شهامتي كه بخاطر درج اين خبر انجام داده وابراز تاسف براي خودم و مردم كه بعضي از اين مثلا استاد يا هيات علمي يا نخبه در جايگاه به اين مهمي برايشان تصميم ميگيرند حتمأ اگر استيون هاپكينگ اينجا بودبا اين نگاه او را در چاه مينداختن فرق اين كار با دوران جهالت أعراب قبل از اسلام كه دختران را زنده بگور ميكردند چيست . باز هم ميگويم كسي كه متضرر ميشود ملت است وگرنه ايشان با اين شرايط علمي وشرايط پيش امده هر كجاي دنيا كه برود بدون شك از وجود او استفاده ميكنند . تجربه ثابت كرده و البته متاسفانه بضرر ايران تبليغ و سوء استفاده ميشود
  • حمید A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    20 1
    ایشون باید از ایران برن تا هم بتونن در علمی که دارند موفق بشن ، هم مورد بی احترامی قرار نگیرند و هم بتونن یک زندگی آروم داشته باشند .
  • ابوالفضل IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    18 0
    استاد عزیز دانشگاه چیه ولش کن برو موسسات خصوصی پول پاروو کن به ساعتی 15 الی 30 هزار تومن دانشگاه دل نبند.ارزونی خودشون.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    15 0
    آقای دکتر ، تلاش شما برای خدمت به کشورتان قابل ستایش است. اما در اینجا همه ملاک های قضاوت بر اساس ظاهر افراد است و نه تفکر و هوش و استعدادشان.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    13 0
    چرا در دولت روحانی این مسئله حل نشده است.
  • مهراس RO ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    14 0
    آقایون مسولین این هم یه مغز متفکر تا فرار مغز ها نکرده بدادش برسید .
  • بی نام FI ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    19 1
    واقعا دليل اينهمه ظلم و إجحاف آشكار چيه ؟ شايد ردش كردن كه جاش رو بدن به يكي از همون استاد هاي بورسيه اي ؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    9 0
    صدای معلم فیزیک ما هم زنونه بود
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    8 0
    صدا کن مرا،صدای تو خوب است
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    1 5
    گرند؟؟؟؟؟ مجید جان اون گرنت هست
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    18 1
    استفان هاوکینگ را بدهید دست عزیزان رد که خوبه رندش میکنن .لال که هست اصول دین بلد نیست و ....
  • الیاس A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 24
    داداش یکم سیگار بکش صدات درست میشه ... البت صدا نباید ملاک باشه
  • شهاب IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    12 0
    منزلت انسان به صداست؟ هردم ازین باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد.....
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    9 0
    احتمالا انتظار داشتند در پاسخ به سوال ایشان بگوید دانشجویان را به شما معرفی میکنم تا ستاره دار شوند و ممنوع التحصیل
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    7 0
    مایه تأسفه
  • منتقد A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    21 0
    اینجا ایرانه....پیشتازیم در نخبه کشی
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    10 0
    ایران سرزمین شگفتی هاست استاد
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    16 0
    از شما که استاد دانشگاهین عجیبه که هنوز نفهمیدین اینجا ایرانه ...این تازه آغاز ماجراس دکتر ...
  • بی نام RO ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    15 0
    فقط برو خارج از کشور
  • بینام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    23 0
    باز بگین چرا فرار مغزها رخ میده...وقتی با نخبه مملکت اینکار رو میکنند چه انتظاری دارین...امیدوارم بره کشورهای اروپایی یا آمریکا چون اونجا میدونن چطوری از فکر و استعداد این افراد استفاده کنند..
  • کامران CA ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    33 0
    پس چرا استادان دیگر و همکاران وی هیچ چیزی نمی گویند و از او پشتیبانی نمی کنند؟ شرم بر آنان. به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
  • ایرانی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    3 0
    به راستی ما در کجا زندگی میکنیم؟ آدم ها رو بر اساس استعداد و توانایی هایشان باید سنجید یا ایراد و اشکلاتی که حتی در اختیارشون نیست و خلقت آنها بر اساس خواست خدا چنین هست .اگر ملاک چنین کوته نظری باشه باید فردی مثل استیون هاوکینگ رو بگذارن گوشه آسایشگاه معلولین چون حتی قادر به تکلم هم نیست
  • بی نام IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    4 0
    شرم آوره. واقعا اونایی که اینطور قضاوت میکنن باید از خودشون خجالت بکش . بطور روشن دارن از خدا بایت آفریده اش انتقاد میکنن .اما استعداد توانایی فرد رو نمیبینن
  • اوس محمود IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    7 0
    اگر استاد خوش صدا میخوان خب برن علیرضا افتخاری بیارن .هم خوش صدا و هم متعهد :
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 0
    با سلام دراین دانشگاه تکلیف اساتید خانم به چه صورت است آنها درمورد تن صدایشان مشکلی ندارند میتونند تدریس کنند متونند عضو هییت علمی دانشگاه شوند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    3 0
    من نظری ندارم.
  • سارا A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 0
    شعار فرار مغز ها و حمایت از دانشمندان هم همش کشک
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 0
    هردم از اين باغ بري مي رسد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 5
    اقای سردبیر محترم خبرآنلاین موضوع به همین سادگی نیست. در هر دانشگاه برای پذیرش استاد دانشکده ها معمولاً صلاحیت علمی استاد را تعین میکنند و تشکیلاتی دیگر که معمولاً زیر نظر وزارت خانه است آن هم براساس آیین نامه هایی از لحاظ اخلاقی صلاحیت استاد را بررسی میکنند و در صورتی که استاد حداقل ها را داشته باشد به دانشگاه مربوطه اجازه استخدام وی را میدهند اینکه جناب وزیر هم تلاش کرده و نشده است حتما این استاد محترم مشکلی داشته اند من ایشان را از دوران دانشجویی کارشناسی میشناسم اگر ایشان همان خصوصیات اخلاقی را هنوز هم داشته باشند که احتمالاً دارند نباید در دانشگاه حضور داشته باشند و میتوانند در یک موسسه تحقیقاتی مثل همان جایی که هم اکنون هستند به کارهای پژوهشی ادامه دهند.
  • رضا A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 6
    بعد یک نفر اوباش رو که فیلم تهدیدش در کل ایران منتشر میشه و با صدای وحشتناک و عریده رجز میخونه رو باید آزاد بگذارن هر غلطی میخواد بکنه ... شاه مازندران یادتونه؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 7
    الآن همه ی این جماعت فهمیدن که "رزومه اکسیری فرد چیست؟" ؟ غیر از اسم یه مؤسسه تو ایتالیا، و دو تا دانشگاه ایرانی، از کجا فهمیدید ایشون "نابغه" و "نخبه" ست؟
    • motafa A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
      2 0
      رتبه ی اول المپیاد فیزیک در سال١٣٧٤
  • حمید A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    4 0
    یکی صدای منحصر به فردش میره رو عابر بانک و معروف میشه بعد یکی از نون خوردن به جرم صداش می افته
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    علم بهتر است یا صدا؟
  • مصطفی A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    2 7
    سلام بعید میدونم به خاطر صدا ایشون اخراج شده باشه مگه موقع استخدام هیات جذب دانشگاه این موضوع مهم رو ارزیابی نکرده بودند. ایا دانشگاه پاسخی نداده؟ همه باید برای گرفتن حق مظلوم کمک کنیم اما این موضوع ایشون مبهمه و به اخباری که سایتهای مختلف کپی کردن نمیشه اعتماد کرد در یوتیوب ایشون با شبکه های خارجی یکسال پیش مصاحبه داشته تاالان چی کار میکرده
  • بی نام GB ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 1
    اگر واقعا دلیل صدای زنانه باشد، جامعه دانشگاهی ما اگر خون گریه کنند جای بسی ملامت نیست ، واقعا متاسفم برای مسئولین این دانشگاه ...
  • یوسف A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    3 2
    من باشم میرم کانادا....
    • ماژیک CH ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
      1 2
      اونجا هوا سرده نچایی
  • مسعود IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    1 0
    اکنون خب است نظر و حکم دادگاه را هم در مورد ایشان چاپ کنید. بگویید دادگاه نتیجه گرفته است ایشان حقیقت را می گفته‌اند.