پس از انتشار گزارش اخراج استاد دانشگاه خواجه نصیر به دلیل صدای زنانه، دانشگاه خواجه نصیر جوابیه ای را به تحریریه خبرانلاین ارسال کرد. حالا قاسم اکسیری فرد به این جوابیه دانشگاه خواجه نصیر واکنش نشان داده است .

به گزارش خبرگزاري خبرانلاين ، متن جوابيه دكتر قاسم اكسيري فرد به شرح زير است :

1- کمیته احراز صلاحیتهای عمومی دانشگاه خواجه نصیر در تاریخ ده شهریور 1393 از دید صلاحیت و توانایی عمومی من کتبا حکم به عدم صلاحیت من برای تدریس داده است. دبیر این کمیته آقای دکتر وفایی به صراحت نظر تخصصی کمیته را به من تفهیم کرد و مبنای حکم آهنگ صدای من بیان شد. در صورتی که خلاف ماوقع را می گویم به دانشگاه اجازه می دهم و از آن انتظار دارم حکم غیر محرمانه ارزشیابی کمیته صلاحیتهای عمومی مرا انتشار دهد.

2- مصاحبه های من با مطبوعات از نیمه دوم اسفند 1393 شروع شده است لذا این مصاحبه ها نمی توانسته است در تصمیم دانشگاه مبنی بر ناتوانی من به تدریس اثری داشته باشد. به علاوه از چه زمانی و دقیقا بر اساس کدام استدلالی گفتگو با مطبوعات دلیل ناتوانی یک استاد دانشگاه در تدریس شده است؟ لطفا دانشگاه توجیه یا سفسطه نکند. حتی اگر به خطا فرض کنیم یک استاد دانشگاه نمی تواند با مطبوعات سخن بگوید دقت کنید من زمانی گفتگوها را با مطبوعات انجام داده ام که هیچ قراردادی با دانشگاه نداشته ام. هیچ دانشگاهی حق ندارد حقوق شهروندی اساتید سابق دانشگاه را نقض کند و به آنها بگوید با مطبوعات سخن نگویید. دانشگاه نمی تواند و نباید حقوق شهروندی شهروندان را نقض کند و پاسخ دادن به خبرنگاران را دلیل عدم صلاحیت اساتید دانشگاه بشمارد. این رفتار دور از شان دانشگاه است.

3- دانشگاه حقیقت را کتمان می کند. همه ی دانشجویان نمره نهایی دقیق بر اساس برگه های خود دریافت نموده اند. به علاوه نمره های دانشجویان در اواخر بهمن 93 وارد سایت آموزشی شده است لذا حتی اگر دانشگاه راست می گفت این نمره ها نمی توانسته است دلیل عدم صلاحیت من برای تدریس از ده شهریور 93 باشد. حتی اگر دانشگاه راست می گفت این نمره ها نمی توانست دلیل حکم نوشته شده در اواسط آذرماه 93 توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه باشد. می توانست؟

4- هیات اجرایی پیشین جذب دانشگاه و ریاست سابق دانشگاه حکم مرا امضا کردند. هیات اجرایی و ریاست جدید در جذب من به دانشگاه دخالتی نداشته است که می گویند آهنگ صدای مرا پیش از جذب شنیده بوده است. دانشگاه باز حقيقت را نمي گويد. هیاتی دیگر و ریاستی دیگر حکم مرا امضا کرده است. بر مبنای کدام استدلال ریاست جدید اصرار دارد که مسیول جذب من بوده است و این افتخار را برای خود می خرد در حالی که تنها مسیول تبعات منفي برکناری من است؟

5- دانشگاه مدعی است که از درون دانشکده از من حمایتی نشده است. اما این سخن درست نيست. شورای هسته ای و گرانش در صورت جلسه رسمی خود با تمدید قرارداد من موافقت نمود. کمیته ی آموزشی دانشکده فیزیک تقاضای تمدید قرارداد مرا داشت. معاونت آموزشی دانشکده فیزیک هم همین گونه. دانشگاه بر خلاف نظر تخصصی همکاران و دانشکده فیزیک حکم به عدم تمدید قرارداد من داد. کار دانشگاه در عدم تمدید قرار داد من حرفه ای نبوده است ناقض رفتار حرفه ای یک دانشگاه بوده است.

از دانشگاه خواجه نصیر مصرانه تقاضا دارم حکم کمیته صلاحیتهای عمومی مرا در تاریخ ده شهریور 93 برای تنویر افکار عمومی انتشار دهد. چه دلیلی بد تر از رد صلاحیت من به علت آهنگ صدایم وجود می تواند داشته باشد که دانشگاه عليرغم درخواست من و افکار عمومی حاضر نیست حکم غیر محرمانه کمیته ی احراز صلاحیتهای عمومی مرا انتشار دهد؟ واقعا چه دلیلی به جز كتمان حقيقت دانشگاه و تلاش دانشگاه در پوشاندن خطای خود می تواند وجود داشته باشد؟

با احترام شایسته

دکتر قاسم اکسیری فرد

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AT ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    68 0
    دانشگاه خواجه نصیر عزیز لطفا خودتون را جای آقای دکتر بذارید. حق زندگی و کار و شهروندی داره. اگه از کشور خارج شه، شما مسئولید و من شما رو نمی بخشم که از سرمایه های کشورم حمایت نکردید.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    38 2
    من که نفهمیدم دلیل اخراج ایشون چی بوده
    • بی نام US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
      9 0
      صدای زنانه. بابا بخوون دیگه
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    59 0
    برخلاف جوابیه دانشگاه، حرفهای ایشان کاملا با سند و مدرک است. دانشگاه باید از ایشون عذر خواهی کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    45 1
    واقعا باید از رفتارتون نسبت به این نخبه عزیز خجالت بکشید من که واقعا برای خودم متاسفم که با همچین موضوعی برخورد کردم. این وسط چیزی که ارزش گذاری نمیشه انسانیت این جوونه . خواننده که استخدام نمی کنید. دارید استاد استخدام می کنید. دانشگاه خواجه نصیر که این باشه وای به حال بقیه
  • شاهین A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    31 0
    دانشگاه نمیخواد دلیل اخراجو بیان کنه...نمیدونم چیه دلیلش که ترجیح دادن یه دلیل مسخره به جاش منتشر کنن...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    66 3
    دکتر جون حالا چه اصراریه میخوای در وطن خدمت کنی عزیز رها کن برو سوئد نروز آلمان . حالا بر فرضم قبولت کردن دوباره 2 سال دیگه دلتو میزنه . تو دانشگاه های اینجا آخه خبری نیست خودت میدونی کل پایه علمی وزارت علوم کلا چندتافایل پی دی افه . اینهمه انرژی گذاشتی واسه مبارزه الکی این انرژیو بزار برو دانشگاه ها ی با پایه علمی بالاتر پذیرش بگیر از جوونیت استفاده کن . در برابر جاهلان همیشه مبارزه بهترین ره نیست در مواقعی برای نجات خودت باید تا میتونی ارزشون فاصله بگیری . از من میشنوی فرار کن دیگه پشت سرتم نگاه نکن مشکل این افراد صدای شما نیست مشکل اینکه شما رو به اندازه لازم جاهل نمیدونن تا به جمع خودشون راه بدن از این نعمت استفاده کن و خودت رو از دست این نجات بده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    37 1
    با درود خدمت دکتر اکسیری.ایشان از دوستان و همکلاسیهای دوران دبیرستان بنده بودند و بنده کاملا ایشان را از نظر فهم و کمال میشناسم وبه جرات میتوانم بگویم یکی از نخبه ها ویکی از سرمایه های اصلی این مملکت هستند،ولی جای تاسف دارد که با چنین فردی اینچنین برخوردی شود.
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
      1 31
      واقعا چقدر بد است که یکطرفه به قاضی می رویم. این فرد فاقد تعادل روانی است و من واقعا هدف او از این همه پروپاگاندا را نمی فهمم. اگر می خواهد پناهدندگی بگیرد دیگر وقتش است. اما مطمئنم خارجی ها هم عاقل تر از این هستند که چنین فرد نامتعادلی را جذب کنند.
  • فرهان A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    7 80
    ببخشید ها. به نظر من ایراد داره که صدا مشکل داشته باشه. چون حواسه دانشجو متمرکز نمیشه و همش درگیری و خستگی ذهنی ایجاد میکنه. آقا جان شماا فقط با صداتون دارید درس میدید . پس صدا باید نرمال باشع.
  • بی نام RO ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    49 2
    واقعن ما توی مملکت جالبی زندگی میکنیم توی کشوری هستیم که صدای کلفت ادم بیسواد با ارزشتر از صدای نازک استاد باسواده ...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    12 19
    بابا یه فایل صوتی از این استاد بزارید ببینیم چه جوری مگه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    36 1
    داستان اینطور بوده که دانشگاه مواجه شده با موج فشار افکار عمومی و چون انتظار این وضع رو نداشته گفتن خب حالا چکار کنیم؟ بعد با خودشون گفتن بریم بگردیم ببینیم طرف چه عیوبی داشته و بعد نشستن اون نامه رو تنظیم کردن. بنده به دانشگاه خواجه نصیر توصیه می کنم یه دونه ام ار ای یا سی تی اسکن هم از این استاد بگیرید شاید مشکلات دیگه ای هم داشته باشه این عملکرد دانشگاه خواجه نصیر رو محکوم می کنم همین کارها باعث شده نخبه ها ما از اینجا بروند دانشگاه های ایران شده محل اشتغال اساتید ضعیف چون نخبه ها رو جذب نمی کنند تا ادم قویتر از خودشون توی هیات علمی نباشه. از رئیس جمهور میخواهیم نسبت به بازنشسته کردن اساتید دانشگاه خواجه نصیر و جذب نیروی جدید در اون دانشگاه اقدام نماید.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    5 1
    اصولا بايد نحوه جذب استاد در دانشگاهها تغييرات اساسي بكنه. نظر من جذب استاد در وهله اول به وسيله آزمونه تا بيسوادان برن پي كارشون. من خودم ظرف 3سال گذشته با تخلفات و بيعدالتهاي بسياري در نحوه جذب دانشگاهها مواجه بودم. بعنوان مثال دانشگاه حكيم سبزواري فراخوان يه گرايش رشته تاريخ رو زده بود اما يه گرايش ديگه رو جذب كرد در حاليكه اگه ميخواست اون گرايشو بگيره بايد اونو ميزد تا هركي ميخاد اين دانشگاهو انتخاب كنه. سازمان اسناد و كتابخانه ملي هم كسي رو نهايتا جذب كرد كه حداقل در مورد خودم ميدونم حتي 1/5 منم مقاله و ... نداشت. دانشگاه فرهنگيان و .... كه جاي خود دارن سرتونو دردنميارم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    8 0
    من خودم با هيئت جذب دانشگاه .... در آذربايجان به مشكل اساسي و جدي خورد. باتوجه به مداركي كه داشتم خيليها گفتند از طريق شكايت به ديوان عدالت اداري ميتونم حقم رو بگيرم اما ديدم اين آقايون حتي به نامه هاي وزارت علوم جواب نميدن و از طرف ديگه حتي يكي از نامه هاي من در وزارت علوم گم شد رئيس دانشگاهم صراحتا گفت اگه حتي بتونم حقمو اثبات كنم نميذاره بيام دانشگاه و نهايتن بعد از يك سال قراردادو تمديد نميكنه بنابراين به اين نتيجه رسيدم بهترين راه حل نشستن در خانه و نفرين بانيان اين بي عدالتيه. درود به پشتكار دكتر اكسيري هرچند بعيد ميدونم بتونه به حقش برسه چون حرف مرداني كه در وزارت علوم و دانشگاهها در مصدر علوم هستند در حد وحي منزله و هيشكي حق نداره بهشون بگه تخلفي شده نعوذبالله
  • بی نام A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    1 0
    وظیفه ی دانشجوهاش هست ک ازش حمایت کنن و اعتصاب کنن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
    0 2
    صدا رو می شه با تمرین زیر و بم کرد باید یه دوره تمرینات آوازه خوانی سنتی و مداحی رو با فریاد زدن و تمرینات سلفژ انجام بده و تار های صوتی و ریه شو ضخیم کنه البته به حد اعتادل نه به حد آسیب و پارگی خیلی زود شاید کمتر از شش ماه به نتیجه میرسه ضمنا این واقعا دلیل مضحکی برای منع فعالیته البته به شرطی که جامعه دانشجویی به حدی از کلاس رسیده باشن که مورد تمسخر و دست اندازی طرف رو قرار ندن افراد ذیربط هم قطعا دلایل خاصی رو که ما نمبینیم و اونا میبینن دارن ولی کلا با همت شاید بشه خود فرد تغییری در بعضی از ویزگی های خودش داشته باشه