معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح تهدیدات توسعه شهری در کشور گفت: اگر کلان شهرها کنترل نشوند، معضلات جدی در آینده خواهیم داشت و اولین موردی که باید در طرح جامع کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد، مسئله کمبود آب است.

به گزارش خبرآنلاین، "پیروز حناچی" در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی گفت: طرح جامع تبریز طرحی راهبردی و مهم است و اگر از برنامه عدول شود، به مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: کاری که ما انجام می دهیم مبتنی بر خرد جمعی ست و آنچه که لازم است برای توسعه آتی شهر انجام شود، مورد توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با طرح جامع تبریز می باید مزیت ها را به فرصت تبدیل کرده و اجازه ندهیم ضعف ها به تهدید تبدیل شود. طبعاً برای رسیدن به سند چشم انداز تبریز توجه به زمان بندی و مدیریت صحیح باید مورد توجه قرار گیرد.

حناچی از در اولویت قرار گرفتن طرح جامع تبریز در شورای عالی شهرسازی خبر داد و گفت: در تاریخ کم شاهد زلزله های بزرگ نبوده ایم و شهری که در گذشته همواره جزو کلان شهرهای جهانی بود، چندین بار در اثر زلزله های مهیب ویران شده است و بنابرین ما باید همیشه در هر تصمیمی، سایه زلزله را روی سر خود ببینیم.

وی تاکید کرد: زلزله روزی خواهد آمد و باید در هر طرحی میزان آمادگی ما برای مقابله با زلزله و تاب آوری شهر در مقابل آن باید افزایش داده شود.

رئیس شورای عالی شهرسازی افزود: اگر کلان شهرها کنترل نشوند، معضلات جدی در آینده خواهیم داشت و اولین موردی که باید در طرح جامع کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد، مسئله کمبود آب است.

حناچی به تجربه دیگر کلان شهرهای جهان اشاره کرد و گفت: باید از تجربیات کلان شهرهای جهان استفاده کنیم و این یک فرصت برای ما تلقی می شود.

وی توسعه حمل و نقل شهری و ریلی را از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: گسترش حمل و نقل عمومی بخصوص قطار شهری در کلان شهرها جزو سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت جهانی مرکز تاریخی کلان شهر تبریز بسیار مهم است که از مسائل مهم توسعه ای محسوب می شود که از این پتانسیل کمتر استفاده کرده ایم.

حناچی به چالش مهم مدیریت شهری کلان شهرها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در گذشته عرصه مدیریت کلان شهرها را کوچک و کوچک تر کرده ایم و وزارت راه و شهرسازی با تعامل با وزارت کشور از تقسیم کردن کلان شهرها به واحدهای کوچک تر را متوقف کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =