شهبانی:  چهارشنبه سوری ایمن را فرهنگ سازی کنیم

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه سوری یکی از مراسمات سنتی ایرانیان در ایام پایانی سال است و حفظ فرهنگ آن به صورت صحیح وظیفه ای ملی به شمار می رود بر فرهنگسازی چهارشنبه سوری ایمن تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،سهراب شهبانی  اظهار داشت: همه ساله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اقداماتی در راستای ایجاد امنیت در چهارشنبه سوری برای شهروندان و ارتقاء سطح ایمنی آنان انجام می دهد، بازدید ادواری از لوازم و تجهیزات اطفاء حریق جایگاهها و به کار گیری و توجیه افراد مطلع در رویارویی با حوادث احتمالی در جایگاهها را از بارز ترین این اقدامات بر شمرد.

این مسئول اتخاذ تمهیدات لازم بر حسب تجربیات سنوات گذشته را از دیگر اقدامات این سازمان در چهارشنبه سوری نام برد و گفت: این اقدام در راستای کاهش خسارات و جراحات وارده به هنگام بروز حوادث احتمالی صورت گرفته است.

وی، همچنین از تهیه و تحویل تعداد زیادی کپسول اطفای حریق به گشت های نیروی انتظامی ویژه چهارشنبه سوری خبر داد و افزود: جمع آوری ضایعات و ظروف پلاستیکی؛ روغن مکمل بنزین و سایر مواد قابل اشتعال در سطح جایگاههای سوخت نیز توسط عوامل این سازمان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه سخنان خود تعامل شهروندان با سازمان در خصوص ارتقاء سطح ایمنی در شهر از مردم خواست تا به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و همچنین صیانت از سرمایه های ملی و حفظ سلامتی شهروندان نسبت به جمع آوری جامدات قابل اشتعال نظیر جعبه میوه؛کارتن؛پوشال؛و... از سطح میادین میوه و تره بار همچنین جلوگیری از دپو نمودن آنها تعامل و همکاری لازم را انجام دهند.

شهبانی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با احترام به حقوق شهروندی یکدیگر و پرهیز از انجام رفتارهای پُر خطر، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم و امکان لذت تمامی همشهریان از آیین های سنتی این شب را فراهم کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =