۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

تسنیم نوشت:در ایام پایانی سال شاهد رونق شغل "دادزنی" و افزایش تقاضای کاسبان برای به کارگیری فردی برای بازاریابی در محل کسب خود هستیم؛ به طوری که در هفته های اخیر مالکان واحدهای تجاری با نصب تبلیغات برای جذب دادزنهای مورد نظر خود اقدام کرده اند.

همواره بخشی از شغل های رایج در جامعه را شغل های کاذب تشکیل می دهند که در دسته بندی شغل های کاذب نیز می توان این گونه اشتغال را در انواع دائمی، فصلی یا موردی تقسیم بندی کرد.

یکی از شغلهای کاذب که در زمانهای رونق خرید و فروش و به صورت موردی و چند روزه گسترش می یابد، شغل "دادزنی" است. در این شغل، فرد شاغل باید با فریادهای مکرر و البته با استفاده از جملات و عبارات جذاب، عابران را به بازدید و خرید از یک واحد تجاری جذب کند.

با وجود آنکه شاید این کار در ظاهر شغلی ساده به نظر بیاید اما در بازار شلوغ و گاها پرمتقاضی شغل های کاذب، افراد باتجربه در این شغل، اصولی تعریف شده برای خود دارند.این اصول تعریف شده که در گذر زمان، مالکان واحدهای تجاری را نیز به گزینش کردن افراد در شغل "دادزنی" وارد کرده، عبارتند از توانایی بلندی صدا، توانایی آهنگین و جذاب سخن گفتن، باز بودن روی فرد برای اصرار بازاریاب گونه برای جلب نظر عابران، توانایی کار مستمر در زمان های پیک عبور و مرور و ... که همگی موجب شده دادزن ها هم به طور غیررسمی دارای کلاس کاری مخصوص به خود باشند.

در ایام پایانی سال شاهد رونق شغل دادزنی و افزایش تقاضای کاسبان برای به کارگیری فردی برای بازاریابی در محل کسب خود هستیم؛ به طوری که در هفته های اخیر مالکان واحدهای تجاری با نصب تبلیغات برای جذب دادزنهای مورد نظر خود اقدام کرده اند.

بررسی ها از مراکز تمرکز واحدهای تجاری در پایتخت حاکی از این است که برخی دانشجویان، افراد بیکار، افراد مشغول در کارهای دیگر در ساعات فراغت، به عنوان شغل دوم به دادزنی مشغولند و نوجوانهای بدسرپرست یا بی سرپرست، بیشترین گروههای شاغل در شغل "دادزنی" هستند.

 

22439

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =