فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری رزمایش نوروزی، کاهش تصادفات و پیشگیری از سرقت در ایام نوروز را دو اولویت پلیس استان بیان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار "محسن حسن خاني" در حاشيه آغاز رزمايش نوروزي استان با بیان اینکه در منطقه ي پر از ناامني، ايران به عنوان جزيره امن محسوب می شود گفت: امروز وضعيت امنيت ايران حتي با کشورهايي که از نظر عده و عُده و تجهيزات خيلي ادعا دارند قابل مقايسه نيست و امنيتي که در ايران است در اين کشور ها وجود ندارد.

اين مقام انتظامي گفت: امنيت موجود در جمهوري اسلامي ايران حاصل تدابير و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و جانبازي شهدا و خانواده شهدا و تلاش نيروهاي امنيتي است و امنيت در ايران مثال زدني است.

سردار حسن خاني ادامه داد: اين وضعيت خوب و امنيت مطلوب را به مراتب در استان شاهد هستيم، در اغلب شاخص هاي امنيتي استان جزو رتبه هاي برتر و نخست کشور است در پيشگيري از سرقت کارهاي خوبي انجام گرفته، در جمع آوري معتادان متجاهر و دستگيري قاچاقچيان اقدامات خوبي انجام گرفته است.

وي با تبريک امنيت خوب استان به مردم شهيد پرورگفت: امروز درسطح استان اگر کساني بخواهند درامنيت مردم اخلال ايجاد کنند با تلاش کارکنان انتظامي ، هيچ جا احساس امنيت نمي کنند و اگر کوچکترين حرکتي از آنان سر بزند با دستان پرتوان نيروهاي انتظامي دستگير و جهت برخورد قانوني به مراجع قضائي تحويل خواهند شد.

اين مقام انتظامي افزود: ما امنيت سرمايه گذاران داخلي و خارجي در تمام زمينه ها را در استان تامين مي کنيم . امنيت حاصل تلاش جمعي است و چيزي نيست که به يک دستگاه خاص مربوط باشد و مردم امروز مشارکت خوبي دارند و ما بايد موضوعات را طوري برنامه ريزي کنيم که مشارکت مردم را افزايش دهيم.

سردار حسن خاني گفت:از امروز طرح رزمايش نوروزي سال 1395 را با مشارکت همه دستگاه ها رسما آغاز مي کنيم البته خيلي از نهاد ها از ابتداي اسفند درگير مسايل نوروز بودند ولي از امروز همزمان با سراسر کشور طرح به صورت رسمي شروع و تا 15 فروردين سال 1395 به مدت 20 روز ادامه خوهد داشت.

وي گفت: اولويت اول پليس استان در تعطيلات نوروز، داخل شهرها و بحث پيشگيري از سرقت و جرايم است تمام نيروها در آمادگي کامل هستند تا جرايم نوروز امسال را نسبت به سال گذشته کاهش دهند و اولويت دوم ، پيشگيري از تصادفات به ويژه تصادفات فوتي است . در ديداري که با مقام معظم رهبري به عمل آمد ايشان فرمودند : " تلفات رانندگي بايد به حداقل ممکن برسد" لذا همه بايد به دنبال اين باشيم که اين فرمايش حضرت آقا را جامه عمل بپوشانيم و تلفات جاده اي را به حداقل برسانيم.

حسن خاني با تقدير از صدا و سيماي استان و ساير دستگاه هاي ذيربط که در بحث آموزش مردم فعاليت چشمگيري دارند، گفت: با مقامات قضائي هماهنگي به عمل آمده تا به زندانياني که به جرم سرقت در زندان هستند و نيز معتادان زنداني در ايام نوروز مرخصي داده نشود.

وي با اشاره به اجرايي شدن افزايش نرخ جرايم رانندگي از امروز گفت: 95درصد مردم قوانين را رعايت مي کنند و با درصد کمي که رعايت نمي کنند بايد برخورد شود و يقينا افرادي که قانون را رعايت کرده و تخلف نمي کنند از افزايش نرخ جرايم هيچ نگراني ندارند و اين افزايش براي ايمني و سلامت مردم است.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر اينکه همه مردم مقررات راهنمايي و رانندگي را بايد رعايت کنند تا سفر ايمن و سالمي داشته باشند گفت: همه دستگاه ها در ايام نوروز در جاده ها مستقر هستند تا اگر مشکلي براي مسافران به وجود آمد، کمک کنند.

وي در پايان با اشاره به اينکه در ايام نوروز اسباب کشي منازل فقط با هماهنگي پليس امکانپذير است از مردم خواست: شهروندان براي پيشگيري از سرقت و تامين امنيت مطلوب در سطح استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سريعا با شماره تلفن 110 به پليس گزارش کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =