فضاپیمای روسی سایوز حامل سه فضانورد صبح شنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست اما در فیلم پرتاب این فضاپیما از پایگاه بایکونور در قزاقستان وجود یک جغد صورتی نظر خیلی‌ها را جلب کرده است.

 

 

 

فضاپیمای سایوز  الکسی اوچینین و اولگ اسکریپوچکا از روسیه و جفری ویلیامز از آمریکا را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند تا دوره ماموریت خود را طی کنند. ۹ دقیقه پس از پرتاب در تصاویر ارسالی از داخل فضاپیما اما یک جغد صورتی در تصاویر دیده می‌شود. این عروسک کوچک به گفته الکسی اوچینین یکی از عروسک‌های متعلق به دخترش است. اوچینین گفته است که دخترش به هر عروسک یا اسباب‌بازی که به شکل جغد باشد علاقه خاصی دارد و این عروسک نرم یکی از اسباب‌بازی‌ها او بوده که همسفر فضانوردها شده و توانسته نقش نمایشگر گرانش صفر فضاپیما هم عمل کند. 



جفری ویلیامز،فضانورد آمریکایی هم که همراه دو فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی رفته پدربزرگی ۵۸ ساله با سه نوه است. او اما پس از پایان ماموریت خود در ماه سپتامبر، نخستین فضانورد آمریکایی خواهد بود که توانسته است ۵۳۴ روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر ببرد و می‌تواند رکورد اسکات کلی،فضانورد آمریکایی با ۳۴۰ روز اقامت در فضا را بشکند. 

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =