روزنامه وال استریت ژورنال از دیدار مقام‌های بلند پایه دولت کلینتون با رهبران جنبش حماس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که مقام‌های بلند پایه دولت سابق کلینتون و نزدیک به دولت کنونی طی ماه‌های گذشته با رهبران جنبش حماس دیدار داشته‌اند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات که در این دیدارها حضور داشته، نوشت: چنین دیدارهایی به حماس نشان می‌دهد که مواضعش مورد قبول کاخ سفید است. در این دیدارها،‌دیپلمات‌های بلند پایه به ویژه توماس پیکرینگ، دیپلمات معروف و سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، ‌اردن و روسیه حضور داشتند.

رابرت مالی، دیپلمات بلند پایه دوره بیل کلینتون در گفت‌وگو با روزنامه نامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار داشت که چنین دیدارهایی صورت گرفته و وی نیز در آنها حضور داشته است.وی هم‌چنین گفت: مقام‌های آمریکایی دوره بوش و باراک اوباما با رهبران حماس دیدارهایی داشتند و دولت آمریکا از این مساله آگاه بوده است.ادامه…

رابرت مالی در ادامه اظهار داشت: دولت باراک اوباما در جریان جزئیات این دیدارها قرار داشته است.

براساس این گزارش و به گفته مالی ، توماس پیکرینگ، سفیر بازنشسته آمریکا و تعدادی از مسئولان این کشور در اتحادیه اروپا تابستان گذشته با هیاتی از رهبران جنبش حماس به سرپرستی دکتر محود الزهار و اسامه حمدان در دمشق، پایتخت سوریه و زوریخ از شهرهای سوئیس نشست مشترک برگزار کردند.

این گزارش می افزاید: دولت آمریکا با برگزاری چنین نشست‌هایی موافق نیست و اوباما بر شروط سه گانه کمیته چهارجانبه که به زعم آنها حماس باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد وتوافقنامه‌های پیشین را بپذیرد، اصرار می ورزد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارانوت خاطر نشان کرد که شرکت کنندگان در این نشست از مقام‌های سابق و بلند پایه دیپلماتیک آمریکا بوده و دارای اعتبار و جایگاه برجسته‌ای در دولت اوباما هستند.

یوسف افزود: دیدارهای زیادی از این دست برگزار شده؛ اما اینک اطلاع داریم افرادی که به دیدار ما می آیند با کاخ سفید ارتباط بیشتری دارند.

این در حالی است که فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام داشت که این دیدارها با مقام‌های خاص آمریکایی صورت گرفته و از نشستی که یک دیپلمات آمریکایی شورای روابط خارجی با مقام‌های حماس برگزار کرده باشد، خبری نداریم؛ با این حال این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

از سوی دیگر ژنرال رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جنوبی باراک اوباما را متهم کرد که در در پس ادامه شلیک راکت‌های فلسطینیان قرار دارد.

وی گفت: اوباما فرقی بین تشیکلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس نمی‌بیند، وی به این جنبش نشان می‌دهد که وجهه قانونی دارد و حق دارد با تمام قدرت با اسرائیل بجنگد.

این ژنرال صهیونیست افزود: این احساس که حماس منافع مردم فلسطین را تامین می‌کند در بین ساکنان نوار غزه رو به افزایش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =