مهر نوشت: آثاری از سینمای فلسطین و سینمای برزیل در جشنواره امسال سینمایی کن معرفی می‌شوند.

جشنواره کن امسال که از ۱۱ تا ۲۲ ماه می برگزار می‌شود، پروژه‌هایی سینمایی از فلسطین و برزیل را در دو بخش جداگانه در مرکز توجه خود قرار می‌دهد. این مجموعه به بخش «اسپاتلایت» برنامه سنتی صبحانه اضافه می‌شود، که پیش از این نیز به محدوده‌های متفاوتی می‌پرداخت.

جرومی پیلارد رییس شبکه «مارش دو فیلمز پرودیوسرز» که مسئول این برنامه است گفت در این بخش می‌تواند ملاقت‌هایی نیز پیش‌بینی شود. وی افزود: ما تلاشی نداریم که به عنوان تهیه کننده وارد این پروژه‌ها شویم بلکه فقط می‌خواهیم در چهارچوبی تعریف شده، از این پروژه‌ها حمایت کنیم.

در «اسپاتلایت‌«های دیگر تهیه‌کنندگانی از آفریقای جنوبی، هلند، مکزیک، کانادا و لهستان معرفی می‌شوند.

برنامه «شبکه تهیه کنندگان» از ۱۲ تا ۱۸ ماه می برگزار می‌شود. در برنامه این بخش هر صبح در بخش صبحانه آثاری معرفی می‌شوند. این در حالی است که به طور معمول هر روز ۲۰۰ تهیه‌کننده در این بخش شرکت می‌کنند تا با آثار جدید آشنا شوند.  

فیلم مستندی از لینا العابد با عنوان «ابراهیم» که نشان دهنده تلاش او برای یافتن پدر نظامی‌اش است که در دهه ۱۹۸۰ ناپدید شد و فیلم راعد آندونی با عنوان «شکارچی روح» که در انستیتو فیلم دوحه نیز عرضه شد، از جمله آثار فلسطینی هستند که به تهیه کنندگان حاضر در بخش «اسپاتلایت» معرفی می‌شوند. «بازگشت» پروژه مهدی فلایفل درباره زندگی گروهی از تبعیدیان فلسطینی در کمپی در لبنان، از جمله هفت پروژه‌ای است که در این بخش معرفی می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =