تاجر ایرانی که 8 سال پیش در مشارکت تجاری با یکی از اعضاء خاندان حکومتی امارات یک میلیون دلار خود را از دست داده بود با وجود صدور حکم محکومیت علیه این فرد اماراتی هنوز نتوانسته است مطالباتش را دریافت کند.

به گزارش عصرایران، 8 سال پیش "جاسم بحری" از تجار و بازرگانان ایرانی با یک تاجر اماراتی که دارای پاسپورت دیپلماتیک و عضو خاندان حاکم امارات بوده است ، شراکت در زمینه فرش را آغاز می کند و در این راستا شیخ اماراتی معادل حدود یک میلیون دلار (حدود یک میلیارد تومان) از او فرش ایرانی می گیرد و با دو فقره چک بلامحل از او کلاهبرداری می نماید.

در نهایت بعد از گذشت 2 سال دادگاه دبی با توجه به مستندات و مدارک موجود شیخ اماراتی را به 2 سال زندان و پرداخت مطالبات محکوم می کند که به دلایل سیاسی و با توجه به اینکه این شیخ از اعضای خاندان حاکم امارات است اجرای حکم بی نتیجه می ماند.

این در حالی است که مستشار سفارت امارات در تهران پیشتر اعلام کرده در صورتی که حکم محکومیت حقوقی متهم از دادگاه دبی صادر شده و اجرا نشود زمینه برای مساعدت سفارت امارات در تهران فراهم می شوند اما با وجود صدور این حکم اقدامی صورت نمی گیرد.

این در حالی است که بر اساس مستندات موجود تا کنون حداقل 4بار سفیر امارات در تهران در رابطه با این پرونده به وزارت امور خارجه احضار شده و سفارت ایران در امارات 8 میلیون تومان بابت هزینه های دادرسی پرداخت و علاوه بر این نسبت به انتصاب وکیل توسط سفارت نیز اقدام شده است.

علاوه بر این وزارت امور خارجه پیگیری هایی مشتمل بر مکاتبه و مذاکره با بیش از 20 نهاد مرتبط با پیگیری این پرونده انجام داده اما چنانچه گفته شد به دلیل وابستگی این فرد به دستگاه حکومتی امارات کلیه این تلاش ها بی نتیجه بوده است.

طی سال های اخیر ، شمار مالباختگان ایرانی که در امارات متحده عربی سرمایه گذاری کرده اند ، رو به فزونی بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =