۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱

واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: برای نابودی داعش باید هر چه سریعتر با اسد به توافق برسیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: هر چه زودتر با اسد به توافق برسیم زودتر می توانیم (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش را تحت تعقیب قرار دهیم.
جان کری در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان از بروکسل گفت: ما به تدریج و به صورت مداوم در حال جلوگیری از توانایی داعش برای عضو گیری و جلوگیری از توانایی آنها برای دنبال کردن عقیده پوچ شان هستیم و به مرور زمان قصد داریم به جهانی بازگردیم که احساس کنیم با مصونیت و امنیت کامل می توانیم سفر کنیم.

جان کری گفت: امسال قصد داریم ضربه بزرگی به داعش وارد کنیم اما شاید از بین بردن اثرات عقیده آنها با توجه به فعالیت برخی به صورت تک رو، سال ها به طول بیانجامد. ما هسته القاعده را نابود کردیم و القاعده پراکنده شد اما عوامل القاعده همچنان تهدید محسوب می شوند. کری افزود: آنها خطری کامل برای از بین بردن زندگی ما محسوب نمی شوند. ما به همین دلیل در حال مبارزه با داعش هستیم. اگر داعش را به حال خود رها کنیم و آنها را تحت تعقیب قرار ندهیم، نتیجه کاملا ویران کننده خواهد بود.

کری هم چنین تصریح کرد، هیچ کشوری از داعش حمایت نمی کند. داعش منزوی شده است و به همین دلیل با اعتماد می توانم بگویم که داعش را نابود خواهیم کرد. وی هم چنین تاکید کرد؛ اگر هرچه سریعتر با اسد و حضور وی در سوریه به توافق برسیم، زودتر می توانیم داعش را تحت تعقیب قرار دهیم و به وعده ای که دادم، برسیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    گروه تکفیری صهیونیستی ما عادت داریم برای همه چیز اسم بزاریم، بابا خوب اسمش داعشه دیگه، مثلا من اسمم محمد هست و اگه کار بدی بکنم بازم اسمم محمد می مونه شما که نمی تونید من رو چنگیز صدا بزنید.