سایت فدراسیون والیبال نوشت: رئیس فدراسیون والیبال گفت: لهستان و فرانسه در کنار ایران سه مدعی اصلی کسب سهمیه المپیک هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی در جمع بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی والیبال افزود: ملی پوشان از 22 اردیبهشت برای برگزاری دو مسابقه تدارکاتی به فرانسه سفر می کنند و پس از انجام دو مسابقه با تیم ملی این کشور به ایران باز می گردند.
وی در تشریح ادامه برنامه های تیم ملی والیبال در راه آماده سازی انتخابی المپیک گفت: تیم ملی هشت روز قبل از آغاز رقابت های انتخابی المپیک نیز به ژاپن سفر می کند تا در شهری غیر از توکیو دو مسابقه با لهستان برگزار کند و با آمادگی کامل وارد رقابت های انتخابی المپیک شود.
رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: تلاش ما این است که در میان سه تیم برتر رقابت های انتخابی المپیک قرار بگیریم تا یک تیم دیگر آسیایی نیز بتواند به بازی های المپیک راه یابد. هدف ما این است که رویای 52 ساله والیبال محقق شود تا دل مردم را شاد کنیم. مجموعه والیبال این ظرفیت را دارد که پس از سال ها با برنامه کار کردن به المپیک برسد.
داورزنی درباره مسابقات تدارکاتی تیم ملی با حریفانی که در رقابت های انتخابی المپیک دارد، گفت: قبل از مسابقات قهرمانی جهان هم تیم ملی با آمریکا مسابقه تدارکاتی برگزار کرد و نخستین مسابقه ما در رقابت های قهرمانی جهان هم با همین تیم بود. عده ای در آن زمان از این برنامه ریزی انتقاد کردند اما ایران توانست در رقابت های رسمی آمریکا را شکست دهد. لهستان و فرانسه در کنار ایران سه مدعی اصلی کسب سهمیه المپیک هستند و وقتی با هم بازی کنند خودشان را تقویت کرده اند.
وی با بیان اینکه اگر با تیمی مانند ونزوئلا مسابقه دهیم، دستاوردی برای والیبال ایران ندارد، گفت: هیچکدام از تیم های اروپایی در حال حاضر تیم آماده ای ندارد که با آنها مسابقه دهیم زیرا بازیکنان این تیم ها در اختیار تیم های باشگاهی هستند و خیلی دیر تمرینات خود را شروع می کنند.
تمرینات تیم ملی والیبال از صبح امروز برای حضور شایسته در مسابقات انتخابی المپیک در سالن والیبال فدراسیون آغاز شد که در نوبت عصر وزیر ورزش و جوانان میهمان ویژه این تمرینات بود.
مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2016 ریو از هشتم خردادماه در ژاپن آغاز می شود و به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت.

 

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =