ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نمایندگان ملت همچنان پیگیر پرونده قربانیان فاجعه منا هستند، زیرا اقدام سعودی‌ها در منا، شبه قتل است.

الهیار ملکشاهی در رابطه با پیگیری قضایی حادثه منا گفت: تاکنون جلسات متعددی با حضور مقامات ذیربط در رابطه با فاجعه منا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برگزار شده و موضوع همچنان در دستور کار نمایندگان ملت است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی قضاییِ فیلم‌های موجود از فاجعه منا، اقدام سعودی‌ها را می‌توان اقدام شبه قتل دانست که قابلیت پیگیری دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سعودی‌ها با مجازات‌های غیرانسانی تاکنون با محکومیت از سوی مدعیان حقوق بشر مواجه نشده است، اما ایران به دلیل اعدام قاچاقچیان و قاتلان مورد مواخذه قرار می‌گیرد. استانداردهای دوگانه غربی در مورد عربستان منجر شده است که موضوع فاجعه منا نیز مورد غفلت مجامع حقوق بشری بین المللی قرار گیرد.

این نماینده مجلس نهم گفت: متاسفانه سعودی‌ها در ماجرای فاجعه منا تاکنون هیچ اقدام مثبتی انجام نداده‌اند که نشان دهنده رویکرد خصمانه ریاض است. نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی براساس وظیفه قانونی خود همچنان پیگیر مسئله هستند و تا حصول نتیجه به اقدامات خود ادامه خواهند داد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =