۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰

منابع صهیونیستی گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی خود با تعیین سفیر جدید این رژیم در قاهره موافقت کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه این رژیم روز گذشته در جلسه هفتگی خود با تعیین «دیوید گوفرین» به‌عنوان سفیر جدید این رژیم در قاهره موافقت کرده است.

گوفرین پیش از این سرکنسول رژیم صهیونیستی در اسکندریه و سفیر این رژیم در اردن بوده است و تاکنون چندین منصب را در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عهده‌دار بوده است.

بر اساس این گزارش، تعیین سفیر جدید رژیم صهیونیستی در قاهره به‌دلیل تغییر سفرای این رژیم در مصر، نیجریه و بوسنی بوده است.

گوفرین قرار است جانشین «حاییم کورین» سفیر کنونی رژیم صهیونیستی در قاهره شود.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که کمیته عزل و نصبهای وابسته به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با تعیین «گای فیلدمن» به‌عنوان سفیر این رژیم در نیجریه و «بوعز رودکین» در بوسنی موافقت کرد.

رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2015 سفارت خود در قاهره را بازگشایی کرد که در راستای تقویت روابط قاهره و تل‌آویو پس از ایجاد وقفه در روابط فی‌مابین در دوره محمد مرسی رئیس جمهور عزل‌شده مصر، صورت گرفت.

مصر نخستین کشور عربی است که در سال 1979 با رژیم صهیونیستی معاهده صلح را امضا کرد و پس از آن اردن در سال 1994 معاهده مشابهی را با این رژیم امضا کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =