مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از امدادرسانی نیروهای هلال احمر هرمزگان به 251 حادثه در نوروز 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، علی اعمی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان هرمزگان  در سه حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شرایطی را برای مهمانان نوروزی فراهم نمود  تا شعار اصلی جمعیت هلال احمر "بی‌گدار به جاده نزنید و آهسته برانید" محقق شود.

وی افزود:30 پست طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر هرمزگان  به صورت ثابت و موقت و سیار در جاده‌های مواصلاتی استان مستقر گردید و در این پست ها ، تعداد18 دستگاه خودرو آمبولانس، 9 دستگاه خودرو نجات، 16 دستگاه خودرو ، یک قایق شناور و یک فروند بالگرد در این طرح به خدمت گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان  بیان کرد: 200 نفر نیروی نجاتگر و امدادگر در طرح امداد و نجات نوروزی سال 95 فعالیت نمودند .

اعمی با بیان اینکه در طرح نوروزی 30 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر در محورها و نقاط حادثه خیز استان مستقر بودند افزود: نیروهای مستقر در این پایگاه ها در مدت یادشده به 251حادثه شامل41 مورد  جاده ای، 201مراجعه حضوری،3حادثه کوهستان، 1 حادثه دریایی، و 4 حادثه شهری خدمات رسانی نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه اسکان اضطراری 210 مسافر نوروزی از دیگر فعالیت های امدادگران این نهاد بوده است افزود: جمعیت هلال احمر استان در مدت اجرای این طرح به 71 مصدم نیز خدمات رسانی کردند که از این تعداد 50 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شد و به 21 نفر خدمات سرپایی ارائه گردیده است .

اعمی افزود: همچنین از 25 اسفند حدود2 پزشک و10 پیراپزشک از داوطلبان امداد و نجات در 14پایگاه  در قالب طرح  داوطب یار امداد و نجات به ویزیت رایگان فعالیت خواهند کردند

وی اظهار داشت: توسط خانه های داوطلب 1103سبد عیدانه در قالب طرح فرشتگان رحمت بین نیازمندان توزیع گردید. وهمچنین  در قالب طرح ملی نیابت که از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر هرمزگان از 119 سالخورده ، خانواده های بدون فرزند و خانواده های شهید در سطح استان دلجویی بعمل آمد.

وی هدف از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را مشارکت جوانان در یک فعالیت بشردوستانه و امدادی ، تقویت و انسجام گروههای بشردوستانه، معرفی جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان ، ارائه خدمات امدادی اولیه و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مسافرین نوروزی در ایام نوروز در سراسر کشور برشمرد .

اعمی افزود : این طرح در شهرستانهای بندرعباس ، بندرلنگه، بستک ، رودان ، میناب ، حاجی آباد ، پارسیان ، جاسک ، قشم ، سیریک  ، بندرخمیر و جزیره هرمز  با همکاری224 نفراز اعضای جوانان جمعیت هلال احمر به اجرا در آمد.

وی تصریح کرد : در طول اجرای طرح و در 12پست ثابت برپاشده و7پست سحاب (سیار) در استان41742 نفربه پست های ایمنی و سلامت  ،تعداد 5567 نفر خدمت گیرنده ،تعداد 11225 نفر به ایستگاه سلامت و 5732 نفر به خیمه نماز و 7489 نفر به چادر دوستدار کودک مراجعه نمو دند و تعداد25841نسخه بروشورچاپ شده مربوط به جمعیت هلال احمر استان  و تعداد 27553نقشه  و همچنین  تعداد29286 عدد سایر محصولات سازمانهای استان بین مسافرین توزیع گردید .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =