۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷

ایسنا نوشت: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور نه 40 درصد بلکه بیش از 100 درصد است.

علی خاکساری اظهار کرد: با تعرفه 40 درصدی یک خودروی 20 هزار دلاری باید با قیمت حدود 30 هزار دلار در بازار ایران عرضه شود.

وی با بیان اینکه با این حال این اتفاق نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قیمت جهانی خودروی توسان 18 تا 20 هزار دلار است که با احتساب تعرفه 40 درصدی قیمت عرضه این خودرو در بازار ایران باید حدود 100 میلیون تومان باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون خودروی توسان با قیمت بیش از 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که این نشان می‌دهد تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور بیش از 100 درصد است.

وی افزود: دلیل چنین وضعیتی تفاوت بین تعرفه اسمی واردات خودرو با تعرفه واقعی و در حال اعمال است به‌گونه‌ای که دولت فراتر از تعرفه، عوارض دیگری را از واردات خودرو اخذ می‌کند که باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است.

خاکساری با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو واقعا 40 درصد بود باید تمام خودروهای وارداتی به قیمتی نصف قیمت‌های فعلی در بازار ایران عرضه می‌شدند، تصریح کرد:‌ بالا بودن تعرفه واردات خودرو به نفع دولت و خودروسازان و به ضرر مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    27 1
    من قبلا توسان داشتم والان سمند خریدم بدون غرض میگم برخلاف آماری که راهنمایی و رانندگی میده , علت اصلی بالا بودن تصادفات در ایران کیفیت پایین خودرو های ایرانیه , مطمئن باشین اگه همه خودروهای خارجی سوار بشن اونوقت تصادفات ایران هم در حد نرم جهانی خواهد بود
    • بدون نام ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
      25 0
      احسنت، به خدا همينه، سريع ميان مي گن امار اصلي تصادفات چپ كردن و لغزندگيه، خوب ماشين درست حسابي باشه چپ نمي كني كه.
    • نظري A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
      7 0
      از علتهاي اصلي و اساسي تصادف كه بدان اشاره نميشه كيفيت خراب و پائين آسفالت جاده و اتوبان و بزرگراه ها است كه اكثر جاده هاي كشور درگير آن هستند كه باعث انحراف و از كنترل خارج شدن خودروها ميشن و وامصيبتا كه ماشين هم داخلي باشه ، اونوقت ميگن سرعت و سبقت و خواب آلودگي .... در قبال اين همه بودجه و عوارض اول يك سوزن به خودتون بزنيد
  • محسن IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    24 0
    من می گم اینها واقعی نیست ؛قیمت بیشترشون یا 4 برابر یا6 برابر قیمت واقعی اونهاست
  • عربلو A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    19 0
    چه كشف بزرگ و جالبي تا حالا نميدونستيم و ممنون از شما استاد برزگوار و به قول معروف از دولت ، ببخشيد از كوزه همان تراود كه در اوست
  • خزاعي A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    22 0
    ترخیص خودرو از گمرک شماره گذاری خودروی فرسوده ارزش افزوده بیمه شخص ثالث هزینه انباردای هزینه دموراژ کانتینر هزینه حمل کالا تا محل شماره گذاری مبلغ 250 هزار تومان نیز بابت خروج هر خودرو از گمرک عوارض خروج توسط گمرک حق الزحمه ترخیص کار گمرکی عوارض هلال احمر عوارض واردات ده درصد وزارت راه هزینه اخذ ترخیصیه پرینت اظهارنامه هزینه لاک و مهر اظهارنامه ....
  • بدون نام ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    21 0
    حق الناس اينجور جاها پايمال ميشه ها،