خانم دکتر نغمه نیکزاد متخصص بیهوشی این مرکز از انجام حدود 30 مورد زایمان طبیعی بدون درد به روش موضعی (بی حسی) در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خبرانلاین ازبابل ؛ وی گفت : زایمان بی درد روشی موثر در کنترل دردهای زایمانی مادر باردار حین زایمان طبیعی می باشد.
دکتر نیکزاد افزود : هنگامیکه دردهای زایمانی شروع میشود و مادر در زایشگاه بستری می شود با مشورت متخصص زنان، اگر مادر و نوزاد مشکل خاصی نداشته باشند و مادر رضایت به بی دردی داشته باشد ، برای مادر این کار انجام می شود. متخصص بیهوشی بیمارستان آیت ا... روحانی (ره) بابل اشاره داشت : زایمان بدون درد به دو روش دارویی و غیر دارویی انجام می شود.
ایشان اضافه کرد: یکی از روشهای بی دردی دارویی روش بی حسی موضعی ( اسپاینال یا اپیدورال ) می باشد که توسط متخصص بیهوشی انجام می گردد.

دکتر نیکزاد افزود : در روش بی حسی موضعی که بی دردی بهتری فراهم می آورد که بعد از تمایل بیمار و مشورت با متخصص زنان و هماهنگی با ایشان ، در شرایط استریل یک سوزن از ناحیه کمر به مادر تزریق می شود و داروی بی حسی تزریق میشود، و پس از آن مادر درد ندارد ولی قادر به حرکت پاها می باشد (کاهش درد بدون اثر سوء روی قدرت عظلانی مادر) وی همچنین اشاره کرد : در طول مدتی که مادر بی درد است ، فشار خون و ضربان قلب مادر و جنین کنترل شده و هرگونه تغییرات توسط متخصص بیهوشی ثبت شده و درنهایت در هنگام زایمان مادر قادر به همکاری برای وضع حمل می باشد و زایمان انجام می گردد. این متخصص بیهوشی افزود : تاکنون حدود 30 مورد زایمان طبیعی بدون درد به روش موضعی (بی حسی) در بیمارستان ایت ا.. روحانی(ره) بابل انجام شده است که در همه موارد مادران کاملا رضایت داشته و دچار عارضه ایی نشدند و نوزادان سالم بدنیا آمده اند.
دکتر نیکزاد در پایان اشاره کرد: با این روش تجربه زیبای مادر شدن به تجربه ای شیرین و بدون درد تبدیل شده که از ریاست بیمارستان به جهت همکاری در فراهم آوردن شرایط انجام زایمان بدون درد تشکر ویژه داریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =