شاگردان یحیی، دروازه بنیادکار را فرو ریختند/ ذوب آهن در قامت یک مدعی قد کشید

ذوبی های با انگیزه موفق شدند با نتیجه بسیار خوب و مقتدرانه 5 بر دو در شرایطی که یکی از گل های تیم بنیادکار نیز با اشتباه داوری به ثمر رسید این تیم ازبکستانی را با شکستی سنگین بدرقه کنند تا نشان دهند در صورتی که از شرایط روحی و روانی مناسبی برخوردار باشند می توانند پشت هر حریفی را به خاک بمالند.

شاگردان يحيي در روز بازي با بنيادكار ازبكستان هر گاه اراده كردند دروازه بنيادكار را فرو ريختند و از كوچكترين فرصت ها براي خود موقعيت گل مي ساختند تا نشان دهند نماينده شايسته اي براي فوتبال كشورمان محسوب مي شوند.

گل هاي ذوب آهن كه توسط دانيال اسماعيلي فر، وحيد محمدزاده، مهدي رجب زاده، كاوه رضايي و مرتضي تبريزي به ثمر رسيد به طور كامل روي كارهاي تاكتيكي و برنامه هاي از پيش تعيين شده بود به نحوي كه كلاس بالاي بازي ذوبي ها را در اين ديدار به وضوح نشان مي داد.

بازيكنان ذوب آهن پس از شکست بدی که در برابر گسترش فولاد در هفته قبل متحمل شده بودند با این انگیزه راهی میدان رقابت با بنیادکار شدند که بتوانند با پیروزی در مقابل حریف خودشان شانس صدرنشینی در گروه را پیدا کنند. بازی نيز از همان ابتدا با برتری ذوب آهن آغاز شد و شاگردان یحیی گل ‌محمدی با انجام یک بازی خوب و منطقی در همان نیمه اول دو گل به بنیاد کار زدند تا به نوعی پیروزی خودشان در این بازی را قطعی کنند.

در نیمه دوم باز هم روند رو به جلوی ذوب‌آهن ادامه داشت و بازیکنان با انگیزه اين تيم سه گل دیگر هم زدند تا در نهایت نماینده فوتبال ایران همچنان روند بی شکستی خودش در لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کرده و با توجه به شکست النصر عربستان در مقابل لخویا تیم ذوب‌آهن موفق شود به صدر جدول گروه دوم صعود کند و با 8 امتیاز بالاتر از ساير تیم ها قرار گیرد.

حال اين تيم مدعي نصف جهان با اين پيروزي ارزشمند در آستانه صعود قرار گرفت و بدون شك در صورتي كه اتفاق خاصي رخ ندهد مي تواند حتي به عنوان تيم صدرنشين راهي دور بعد رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا شود.

گاندوهاي ديار زاينده رود در صورتي كه در ادامه رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا هم با همين انگيزه و البته هدايت صحيح و هوشمندانه راهي مسابقات شوند بدون شك مي توانند حتي در زمره يكي از مدعيان جدي اين فصل رقابت هاي آسيايي باشند چراكه در گذشته نيز ذوبي ها تا فينال ليگ قهرمانان آسيا پيش رفته بودند.

آروزي حضور دوباره در فينال رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا براي ذوب آهني كه مي تواند حريف قدرتمند ازبك خود را چنين اسير برنامه هاي خود كند نمي تواند آرزويي محال و دست نيافتني باشد، اين موضوع تنها تلاش، هوشمندي و مديريت صحيح هم در زمين، هم باشگاه و هم روي نيمكت را مي طلبد موضوعي كه اين ذوب آهن نشان داده از آن برخوردار است.

حال با اين پيروزي ذوب آهنی ها در چهارمین بازی پیاپی خود نيز در آسیا نباختند، شاگردان يحييکه در دو بازی قبلی خود نیز 2 بار به تساوی و 1 بار پیروز شده بودند در چهارمین ديدار پیاپی خود هم شكست نخوردند و به یک پیروزی پرگل دست یافتند.

تنها نكته تاسف انگيز اين ديدار جداي از پرتاب ترقه توسط تماشاگران، ناراحتي شديد قاسم حدادي فر از برخي افراد درون باشگاه بود به نحوي كه خداحافظي ضمني خود را از اين تيم اعلام كرد و در اظهار نظري عجيب گفت ذوبي ها من را تا پايان فصل تحمل كنند.

وي در صحبت هايش تاكيد كرد: درباره بازی صحبت خاصی ندارم و مایلم درباره مشکلات شخصی‌ ام صحبت کنم.

كاپيتان دوم ذوب آهن اضافه كرد: قبل از بازی گسترش به من گفتند تو افتخار ملی هستی و پس از آن من را عامل شکست و نتیجه نگرفتن تیم معرفی کردند. از باشگاه تنها خواهشی که دارم این است که اجازه دهند از باشگاه جدا شوم و در حال حاضر کاری به قراردادم دیگر ندارم.

وی در پاسخ به مقصد احتمالی‌اش پس از جدایی گفت: موضوع باشگاه مطرح نیست و من از این رفتار آن‌ها دلخورم. در جلسه بعد از ظهر من را افتخار ملی معرفی کردند و پس از آن عامل مشکلات تیم.

وی ادامه داد: اهل گله نیستم ولی این چند روز برای من به سختی گذشت به همین دلیل تنها خواهشی که دارم این 6-7 هفته پایانی من را تحمل کنند تا لیگ به پایان برسد.

مشخص نيست بر چه اساسي بازيكن با اخلاق ذوب آهن اين صحبت ها را در اين برهه زماني مطرح مي كند اما چيزي كه مشخص است اين است كه ايجاد اين حواشي براي ذوبي ها در شرايط حساس كنوني كه اين تيم در سه جام مي تواند مدعي درجه يك محسوب شود تنها به تيم شايسته ديار زاينده رود ضربه زده و اين تيم را از مسير اصلي خود خارج مي كند.

مسئولان و كادرفني ذوب آهن بايد هرچه سريعتر نسبت به رفع دلخوري و كدورت پيش آمده كاپيتان با اخلاق خود اقدام كنند در غير اينصورت بايد منتظر عواقب اين اتفاق ناخوشايند درون باشگاه خود باشند.

از حوادث و اتفاقات تلخ و شيرين بازي ذوب آهن كه بگذريم مي توان به نتيجه عجيب و دور از انتظار 4 بر صفر لخويا برابر النصرعربستان در همين گروه اشاره كرد. با اين پيروزي لخويا پس از ذوب آهن 8 امتيازي در مكان دوم اين گروه قرار گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =