۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

تسنیم خبرداد: تهران و مسکو در حال گفت و گو درباره ایجاد یک کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند تا به این ترتیب کانال سوئز را دور بزنند.

به گزارش راشا تودی، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در سخنانی در یک نشست دانشجویی در سن پترزبورگ گفت: " تهران و مسکو در حال گفت و گو درباره ایجاد یک کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند. هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور کند".

دریای خزر، بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی در جهان است. خط ساحلی اطراف این دریاچه 7 هزار کیلومتر است و کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در ساحل آن قرار دارند.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، روز پنجشنبه ایران، روسیه و آذربایجان توافق کردند که به گفت و گوها درباره کوریدور ترانزیتی شمال- جنوب سرعت بدهند. بخشی از این کوریدور از امتداد ساحل غربی دریای خزر از روسیه به آذربایجان و سپس ایران خواهد رفت.

کوریدور شمال- جنوب بعد از تکمیل شدن، به میزان قابل توجهی زمان ترانزیت بار از هند به آسیای میانه و روسیه را کاهش خواهد داد. در حال حاضر ارسال کالا از بمبئی به مسکو 40 روز طول می کشد. مسیر جدید این زمان را به 14 رز کاهش خواهد داد.

کوریدور مذکور همچنین کانال سوئز که آبراهی پر تردد و گران قیمت محسوب می شود را دور خواهد زد.

22339

 

کد خبر 525129

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    اگه امکان پذیر باشه عالیست
    • حقیقت گو IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      191 7
      یه ازادراه تهران تا شمال این همه سال طول کشیه، کانال خزر تا خلیج فارس چقدر میخواد طول بکشه؟
    • هدف چیز دیگری است A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      36 19
      عزیزان. زود باور نباشید. اگر این طرح اجرایی شود، ایران ما به دو قسمت تقسیم میشود و طرح های روسیه برای اشغال ایران اجرایی می شود.
  • بدون نام ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    خشك كنيد، خزر را هم خشك كنيد برود، تا موقع تعطيلا راحت تر پول را ببريم در انتاليا خرج كنيم.
  • آریا BY ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    این بزرگترین آرزوی روس هاست و هر موقع به ایران حمله کردند قصدشون رسیدن به خلیج فارس بوده
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    105 4
    آقااااااا. چی میگید؟ میدونید چند کیلومتره؟
  • رضا A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    55 18
    حداقل شاید اینجوری سهم ۲۰ درصدی ایران احیا بشه
    • بی نام RO ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
      23 10
      سهم ایران پنجاه درصده نه بیست درصد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    این وسط هیچ اشاره ای به منافع ایران نشد و فقط گفته شده که این طرح برای روسیه منافع زیادی داره
    • بی نام BE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      46 22
      فلات مرکزی ایران داره تو بی آبی می سوزه، چرا فایده نداره؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      32 0
      خوب داشته برای دانشجویان روسی صحبت میکرده
  • ایران آباد A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    پر واضح است ساخت این کانال ایران را به دو قسمت ایران غربی وایران شرقی خواهد کرد سئوال اینجا است امنیت ملی وتمامیت ارضی ایران به خطر نخواهد افتاد ؟ . حتما در صورت توطئه شیطان بزرگ به خطر خواهد افتاد این طرح پاشنه آشیل تمامیت ارضی ایران خواهد شد وبا توجه به سیاستهای مرموز واسرار آمیز روسها در صورت اختلاف با آنها با دست خودمان اهرم فشار علیه خودمان در اختیار آنها قرار می دهیم این طرح در دراز مدت خطر ناک وویرانگر است نباید اجرا شود اگر از طریق راه آهن ویا جاده کار ترانزیتی کالا را انجام دهیم شاید بهره کمتر از ترانزیت با کشتی را داشته باشد اما امنیت ملی وتمامیت ارضی ایران تهدید نخواهد شد .
    • بدون نام ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      26 2
      مرغ بعضي ها يك پا دارد
    • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      13 18
      در هیچ کجای دنیا از راه آبی و ترانزیت ترس ندارند. فکرت را باز کن . این راه فواید بسیار زیادی برای ایران دارد
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    57 9
    این پروژه هم یه چیزی خیلی بزرگتر و فجیع تر از پروژه سد گتوند میشه. کل آبی که از کویر رد میشه تبخیر میشه. سطح آب خزر چند متر پایین میاد، همچین کانالی از لحاظ علمی اصلا عملی نیست... و در نهایت مثل دریاچه ارومیه و سد گتوند هزاران ملیارد خرج بی فایده برای جبران ضرر ناشی از اشتباه میشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    26 8
    آقا چرا جو میدید؟ کوریدور شمال جنوب که معنیش کانال کشتیرانی نیست لزوما. منظور ایجاد زیر ساختیه که از تنگه هرمز کالا ها بوسیله خطوط ریلی یا جاده ای در حداقل زمان به دریای مازندران برسه از اونجا مستقیما به روسیه با کشتی ترانزیت بشه.
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    16 26
    این طرح ایران رو متجول می کنه. با مطالعات دقیق باید انجام بشه.
    • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
      19 3
      بله ، با تحولي بزرگ ميشويم سومالي
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    53 6
    تا کی در مملکت ما با این حرفهای روسیه ملت سرکار می روند؟ نیروگاه بوشهر کی تحویل داده میشه؟
  • . IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    60 5
    ایران نیازی به این کار نداره چون خلیج فارس دم دستشه و منافعش فقط برای روسیه و کشورهای اطراف خزره نباید این امتیازو ارزون بفروشیم
  • بی نام RO ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    63 1
    دستزسی به آبهای گرم آرزوی دیرینه روسها
  • ali IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    23 4
    طرحی به غایت ایرانی توهم عجیب غریب
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    24 6
    این کار، خیال پردازی محضه. به آرشیو مجلات دهه 50 شمسی که مراجعه کنید در مورد این پروژه خیالی گفته شده.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    13 21
    این طرح رو هاشمی رفسنجانی قبل سال 76 در سازمان مطالعات استرتژیک راه انداخته بود مال الان نیست مطمئنم الان هم خودش دنبالشه
  • میثم A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    44 1
    با این کار که قطعا اکوسیستم ایران بهم میخوره. چقدر برای ایران نفع داره و چقدر برای روسیه؟
  • علی A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    36 5
    شوخی میکنید؟ فکر کنم اینم دنباله همون دروغ دختران روسه. اخه کی میاد مملکتشو دو نصف کنه؟ فک کن میشه مثه دیوار برلین. بعدشم اگر عملی بشه باید هزارتا پل روش ساخته بشه تا مردم برن اینور و اونور کشور. قبلش فک کنید بابا...
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    12 6
    لطفا اگه سواد و اطلاعاتشو ندارین اظهار نظر و فضل نکنید. خبرتونو بخونید. والا اخه چرا باید تو هر چیزی که مربوط و نامربوطه اظهار نظر کنیم.
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    56 3
    یاد غنی کردن اورانیوم تو قابلمه تو زیر زمین خونه افتادم
  • علي IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    50 5
    پطر كبير آسوده بخواب چون ما هنوز بيداريم.امروز وصيت تو دارد به واقعيت بدل مي شود رسيدن به آبهاي آزاد با شكافتن قلب ايران.
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    26 3
    اگه باعث صدمه دیدن محیط زیست خزر نشه شاید فکر خوبی باشه. اما از یک طرف تبدیل میشه به مرزی ابی که کشور رو دو قسمت میکنه و این مقداری نگران کننده است.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    9 0
    روسيه به آرزوي ديريني و تاريخي خودش كه دسترسي به آبهاي آزاده ميرسه. حمله به افغانستان ، تحقير ايران در طرل تاريخ و خيلي اتفاقاته ديگه صرفا براي همين بوده
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    6 2
    چه ربطی به کانال سوئز داره؟ چجوری اونو دور میزنه؟ جل الخالقققق
  • ناشناس IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    8 2
    قطعا به خشک شدن خزر می انجامد
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    9 0
    این کار عملا غیر ممکن است چونکه سطع آب دریاری خزر تقریبا 28متر پائین تر از آبهای آزاد است واگر این کانال کشیده بشود می دانید چقدر از مناطق شمالی ایران زیر آب میرود
  • عليرضا AE ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    10 0
    شما همين ازاد راه تهران شمال رو بعد بيست و پنج سال درست كنيد اين كانال پيش كش
  • حسین A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    13 1
    این طرح بسیار احمقانه است اما اگر روزی قرار بر ساخت چنین طرحی شد این ما مردم هستیم که باید جلوی اجرایی شدن این طرح رو بگیریم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    5 0
    اقا سطح وامنیت کیلو چنده.اصل آرزو ووصیت تزار که دارند بهش میرسند. انوقت داد میزنیم ی وجب از خاک کشور را ندادیم .نمی گیم نزدیک 90 از مرز ابی دریای خزر را بی چک وچونه دو دستی به باد فنا دادیم.خدا رحمت کند عباس میرزا را.
  • بی نام RO ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    10 1
    خليج فارس كه اون پاييناست چجوري ابش مي خواد بياد بالا و بره تو خزر؟ اگه برعكس هم بشه كه ديگه تو خزر هيچي نمي مونه، اقايان اين جاه طلبي ها رو كنار بذاريد تو تحويل مدل جديد پرايد گير كرديم، انگار كه هفت هزار سال پيش كوير مركزي ما اب داشته و الان اب نداره، فقط بايد قناعت كنيم و ابو با احتياط مصرف كنيم ، دويست هزار چاه تو كشور هست صاحب هيچ كدوم هم معلوم نيست، اقتدار هم كه داريم خوب بريم جلوي اونارو بگيريم، مديريت كلان اقدام كن.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
      0 0
      دوست عزیز سطح دریای مازندران پایینتر از ابهای ازاده و اگر قرار بر جابجایی و تعادل در سطح اب باشه از دریاهای جنوب به دریای مازندران سرازیر میشه و بخش قابل توجهی از جلگه زیر اب میره و البته که کانال را به شکل مستقیم به هیچ عنوان نمیتوانند به دریا های شمال و جنوب به هم وصل کنند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    14 0
    جک گفتن که .......تو مملکتی که بیست و پنج سال هست پروژه آزاد راه شمال تهران هنوز تموم نشده کانال آبی میخوان بزنن.ولمون کنین .شما به اوضاع اسفناک جاده ها ی برون شهری و وضعیت آسفالتهای درون شهری برس کانال نخواستیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    9 0
    با توجه به ارتفاع میانگین هزار متر برای فلات ایران ,اگر در هر حوضچه افزایش ارتفاع, ده متر ارتفاع ایجاد شود برای رساندن کشتی از دریای خزر به خلیج فارس یا بالعکس نیاز به ساخت دویست حوضچه است .اگر هم راحت ترید که کانال هم تراز دریاها بسازید با در نظر گرفتن پهنای حد اقل سی متر با احتساب طول تقریبی 1500 کیلومتری کانال ,چهل و پنج میلیارد متر مکعب خاک برداری لازم است. باقیش را خودتان حساب کنید
  • فرید A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    1 2
    با سلام این طرح عملی بوده و بررسی و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است و مشاورین چند طرح اجرایی از چمله احداث چند دریاچه و حل مشکلات اختلاف سطح را انجام دادهاند در مزایای طرح بهتر شدن اب و هوا در مناطق مرکزی ایران و ایجاد شغل و احداث چندین شهر و شهرک در کنار ابراه میباشددرهر لحاظ ان امر باید مطالعات کارشناسی ازجمله اقلیم شناسی و غیره انجام شود بر آورد شده در صورت وجود منابع مالی در عرض 5 سال در چندین فازانجام گردد
  • کیانا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    5 1
    باور کنید چه میشود از تخریب محیط زیست و بهم ریختگی اکوسیستم منطقه و .... از همه ی اینها که بگدریم چه ها که نشود چون بالاخره اگر شوروی سابق به آرزوش نرسید روسیه به آرزوی دیرینه اش مبنی بر دسترسی به آبهای جنوب که میرسد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین