عضو شورای شهر کرج خبر داد: آغاز عملیات اجرایی رینگ شمالی کرج در سال جاری

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: رینگ شمالی کرج که قرار است عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود طی سه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه اظهار کرد: بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال از بودجه ۱۶.۵ میلیاردی شهرداری کرج در سال جاری برای امور عمرانی در نظر گرفته شده که تمرکز اصلی آن بر روی اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و تعداد محدودی پروژه جدید برای سال ۹۵ تعریف شده است تا بتوان با جدیت و اهتمام بیشتری به ساماندهی موارد نیمه کاره پرداخت.

وی ترافیک کلانشهر کرج را بر اساس ترددهای درون و برون شهری تفکیک کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد آلودگی هوای کرج ناشی از ترافیک اتوبان تهران - کرج - قزوین است که اگر تردد خودروها در این محور روانسازی شود کمک شایانی به وضعیت ترافیک درون شهری و مولفه های زیست محیطی کرج خواهد شد.

رینگ های شمالی و جنوبی کرج به زودی احداث میشود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در این راستا مجموعه شورای چهارم و شهرداری کرج برای سال ۹۵ علاوه بر استمرار روند سال گذشته در اجرای پروژه های دورن شهری نظیر تقاطعات و غیره برای حوزه برون شهری نیز پروژه های عظیمی در نظر گرفته که از آن جمله می توان به رینگ شمالی و جنوبی شهر اشاره کرد.

فیروزگاه متذکر شد: رینگ شمالی که قرار است عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود طی سه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح آن به طور قطع بار عظیمی از ترافیک اتوبان و در نهایت معابر دورن شهری کرج برداشته می شود، مطالعات رینگ جنوبی نیز به پایان رسیده و به محض ارائه لایحه و بودجه مربوطه از سوی شهرداری و تصویب آن در شورا، عملیات اجرایی کلید می خورد.

وی خبر داد: در حوزه درون شهری نیز تقاطع کلاک بالا و پایین پیش از سال جدید در شورا تصویب شد و پروژه میانجاده طی سالجاری تکمیل خواهد شد، پروژه های میدان سپاه و حصارک نیز هریک با گذشت نیمی از زمانبندی عملیات اجرایی و پیشرفت فیزکی به ترتیب طی ۱۴ و ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می رسند.

تقاطعات به تنهایی چاره ساز ترافیک نیست

عضو شورای اسلامی شهر کرج ابراز امیدواری کرد: طی دو سال آینده شاهد تکمیل تمام پروژه های در دست احداث خواهیم بود که به طور قطع تاثیرات مطلوبی در کاهش ترافیک شهر به همراه دارد، ضمن اینکه نمی توان صرف احداث تقاطعات ادعا کرد که ترافیک را از بین برده ایم چرا که مهمترین بحث در این حوزه فرهنگسازی در رعایت قوانین رانندگی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

فیروزگاه در پایان گفت: به اعتقاد بنده ابتدا مدیران شهر باید برای استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی متقاعد شوند چرا که به تجربه ثابت شده اگر مسئولان در هر امری پیشقدم شوند، مردم از آنها سبقت خواهند گرفت لذا امیدواریم فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی ابتدا در مسئولان و سپس در میان مردم نهادینه شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =