سایه شوم تروریست‌ها بر استانبول در آستانه مهمترین نشست جهان اسلام

تدابیر شدید امنیتی در شهر استانبول ترکیه، در آستانه برگزاری کنفرانس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برقرار شد.

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، استانبول در سایه تدابیر شدید امنیتی برای میزبانی اجلاس سران کشورهای اسلامی آماده می شود. 

دولت ترکیه امیدوار است برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در امنیت کامل، وجهه اوضاع امنیتی این کشور را که پس از حملات اخیر تروریستی مخدوش شده است، بهبود ببخشد.

اجلاس استانبول با شعار «وحدت و همبستگی برای عدالت و صلح» برگزاری می شود. مبارزه با تروریسم و افراط گرایی از جمله مسایلی است که در دستور کار این اجلاس قرار دارد.
یکی از اهداف دولت ترکیه از برگزاری سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بهبود روابط با بعضی از این کشورهاست.

مصطفی اوزجان روزنامه نگار در استانبول گفت:«اجلاس استانبول برای دولت ترکیه و نیز جهان عرب و اسلام اهمیت فوق العاده ای دارد. بعضی مشکلات در کشورهای عربی و اسلامی به راه حل ها نیاز دارد.»

اسلام اسکان روزنامه نگار ترکیه ای به اسکای نیوز گفت:«ترکیه برای بهبود روابط خود با بعضی کشورهای همسایه تلاش می کند. اما من تردید دارم آنکارا بتواند از اجلاس سازمان همکاری اسلامی برای بهبود روابط خود با بعضی کشورهای منطقه استفاده کند. زیرا ترکیه به علت سیاست خارجی خود در سوریه در شرایط دشواری قرار گرفته است. به ویژه که این کشور مشارکت موثری در برقراری صلح در منطقه ندارد. ترکیه همچنین روابط بحرانی با کشورهای غربی دارد.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =