۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

تسنیم نوشت: سردار جباری در مراسم بزرگداشت سلحشور احتمال داد وی توسط سرویس های اطلاعاتی بیگانه مسموم شده باشد.

 سردار جباری در مراسم بزرگداشت مرحوم سلحشور که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شد با معرفی سلحشور به عنوان شخصیت قرآنی، با اشاره به آیه 58 سوره اعراف استدلال کرد از آدم واجد طینت پاک عقاید پاک بیرون می آید.


وی با خواندن سلحشور از شجره طیبه تاکید کرد:« تفکر قرآنی او عالمگیر شده است. هنر مبلغ و مروج ارزش های دینی است. یک جامعه را دگرگون می کند. رسالت هنر دینی در  تحکیم ارزشهاست. این اثرگذاری باید به لایه های زیرین جامعه رسوخ کند.»

سردار جباری با تصریح این نکته که سریال یوسف پیامبر سرشار از زیبایی ها اخلاقی است، گفت:«من در نقش حبیب بن مظاهر در نمایش حر مرحوم سلحشور دو ماه تمرین کردم؛ اما برای این کار ساخته نشده بودم.»

وی افزود: «سلحشور با اجرای «تاجر ونیزی» در تالار مولوی که یک ماه به طول کشید، موجب حیرت مخاطبان شد.»

وی با درخواست باز کردن مسیر برای بچه های مسجد و میدان دادن به آنان همانند مسیر سلحشور خاطرنشان کرد چون سلحشور آثارش برآمده از قرآن بود، رویه اش ضدصیهونیستی بوده است.

فرمانده سپاه ولی امر با اشاره به خاطره معاینه دکتر در زمان درمانش که در آنجا دکتر گفته بود وی بیش از هفت ماه زنده نخواهد ماند و سلحشور سه سال برای نگارش موسی (ع) وقت نیاز داشت، تاکید کرد پس از آن معاینه آن مرحوم چهار سال زیست تا متن فیلمنامه اش را کامل کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    13 3
    نه كه خيلي نابغه بود كشتنش بنده ي خدا رو
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    وما اصابکم من مصیبه فبما کسبت ایدیکم.
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    8 3
    باز توهم توطئه ، اخه بیگانگان بیکارند که بخواهند از اینکارا کنند؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    5 4
    این حرف یعنی چی؟مگر سلحشور شخصیت برجسته ای بود که همچین کاری بکنند
  • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    2 2
    یعنی حاجی رو شهیدش کردن. مرگ بر آمریکا. مرگ بر اسراییل. اونها از حاجی بیم داشتن
  • علی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    7 4
    می خواهید تقدسش کنید . کم کم اسطوره اش می کنید.
  • بی نام FI ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    3 6
    مرحوم سلحشور اینقعد تهمت های ناروا به هنرمندان زد و فیلنامه یوسف پیامبر را بدون پرداخت حق نویسنده آن بنام خود زد تا اینکه مجبور شد مسموم بشه و .....
  • بی نام DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    8 6
    تفکر قرآنی؟؟؟؟؟؟؟ تحکیم ارزشها؟؟؟؟؟؟؟؟ طینت پاک؟؟؟؟؟؟ درسته دستش از دنیا کوتاهه ولی اون دنیا خیلی چیزا رو باید جواب بده.
  • بی نام RO ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 6
    اولا :جباری ادعای مسمومیت سلحشور رو در حد احتمال مطرح کرده ؛نه یک خبر قطعی . ثانیا:این احتمال دور از واقع نیست.با مروری کوتاه به شبکه های ارتباط جمعی ومنابع خبری خصوصا عرب زبان وحتی پیگیری در گفت وگوهای افواهی آنان می توان پی برد که سریال یوسف پیامبریوسف الصدیقدر کشورهای اسلامی وخصوصا عرب زبان با استقبال بالائی روبرو شد واین یعنی تا ثیر گذاری بر افکار عمومی بخش قابل توجهی از جمعیت مسلمان. وقتی صهیونیست های یهودی بفهمند قرار است ازهمین کارگردان روایتی قرآنی از حضرت موسی که روحیات گذشتگانشانبنی اسرائیل رانیز به تصویر میکشد ساخته شود برنتابند. چنانچه این احتمال وجود دارد که مصطفی عقاد را نیزآنان کشتند چرا که در حال رایزنی بود فیلمی در مورد صلاح الدین ایوبی بسازد