۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

ایسنا نوشت: نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: شهرهای سوریه روزی آزاد می‌شوند!

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه با طرح این ادعا که ساکنان شهرهای سوریه از جمله حلب، حمص، رقه و دمشق "نمی‌توانند با عشق استقلال صد سال گذشته خود زندگی کنند" گفت: شهرهای سوریه روزی آزاد می‌شوند!

به گزارش روزنامه حریت، احمد داووداوغلو نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه در استان "شانلی اورفا" در جنوب شرق این کشور، مدعی شد: "دلیل اینکه چرا هنوز در شهرهایی مانند حلب، رقه، دیر الزور، حمص شاهد ریخته شدن خون و اشک هستیم و مردم این شهر ها خارج از سرزمین خود به سر می‌برند، این است که آنها نمی‌توانند با عشق استقلال صد سال گذشته خود زندگی کنند. "

وی در سخنرانی خود در مراسمی به مناسبت اعطای مدال استقلال در جنگ به استان شانلی اورفا در نود و ششمین سالگرد آزادی این استان ادامه داد: شهرهای "ما" از یکدیگر جدا شدند. تل ابیض از آک چاله، سوروچ از کوبانی، راس العین از جیلان پینار جدا شده، اما استقلال استان شانلی اورفا هرگز باعث قطع روابط نشده است.

داووداوغلو در ادامه افزود: در حال حاضر این استان میزبان 520 هزار پناهجوی سوری است.

ترکیه میزبان 7 /2 میلیون پناهجوی سوری است که از خانه‌های خود در سوریه به دلیل جنگ داخلی در طول شش سال گذشته مهاجرت کرده‌اند. تعداد کلی پناهجویان سوریه در سراسر این کشور سه میلیون نفر است.

این در حالی است که تنها 250 هزار از این پناهجویان در داخل کمپ‌ها زندگی می‌کنند و سایر آنها خارج از کمپ ها به سر می‌برند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =