شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های شهرداری در دادگستری فعال شد

شهردار کرج با اشاره به حجم پرونده های مرتبط با شهرداری و زمان طولانی روند رسیدگی به آنها، از اختصاص یکی از شعبات دادگستری کرج به پرونده های مرتبط با مدیریت شهری خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،علی ترکاشوند با اعلام این خبر بیان داشت: تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای قضایی مرتبط با پرونده های شهرداری مهمترین هدف ما برای اختصاص این شعبه ویژه قضایی بوده است تا ضمن کاهش درگیری دیگر شعبات دادگستری با پرونده های مربوطه، روند بررسی آنها سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی اظهار داشت: این توافق با دادگستری در نتیجه دیدار با روسای قوای سه گانه در دوره پیشین مسئولیت بنده در شهرداری کرج صورت گرفت و بر اساس آن، رئیس وقت قوه قضاییه، دستور اختصاص شعبه ای خاص به این منظور را به کلانشهرها ابلاغ کرد.

به گفته ترکاشوند، پس از دوره ای که این ابلاغیه مسکوت ماند و پیگیری نشد، با پیگیری اداره حقوقی و طرح مجدد موضوع، توافق با شعبه حقوقی انجام گرفت و مقرر شد یکی از شعبات دادگستری با توجه به تنوع کار شهرداری ها و حساسیت آنها، به این امر اختصاص یافته و پنج نفر قاضی، پرونده های مربوطه را مورد بررسی و قضاوت قرار دهند.

کلیددار شهر کرج، زمان فعالیت این شعبه را از ساعت یک ظهر عنوان کرد و ادامه داد: مقرر شده است هر قاضی روزانه تعداد شش پرونده مرتبط با دادگستری را بررسی کرده و آرای مورد نیاز را همان روز صادر نماید.

این مسئول بیان داشت: به منظور افزایش سرعت عمل در بررسی پرونده ها، مرحله ارسال ابلاغیه توسط شهرداری انجام گیرد.

وی اذعان داشت: اقدام فوق تاثیر بسزایی در کاهش هر چه سریعتر پرونده های شهرداری و رفع به موقع مشکلات و اختلافات مطروحه در پرونده ها شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =