نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مشورت با مقامات جمهوری اسلامی ایران را مهم و تاثیر گذار دانست

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم دی میستورا اظهار داشت: در گفت‌وگوی امروز بر ترک مخاصمات در سوریه، ارسال کمک‌های انسان دوستانه و تداوم روند سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید شد. 

استفان دی میستورا، ظهر سه شنبه بعد از دیدار با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی - آفریقای وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران افزود: این مذاکرات بخشی از آمادگیها برای گفت‌وگوهای ژنو است که قرار است بزودی برگزار شود.

خبرنگاری پرسید: چرا در مذاکرات مربوط به بحران سوریه برخی طرف های مذاکره از جمله غربی ها و طرف هایی که معمولا در کشورهای منطقه، حامی تروریست ها هستند، شرط تعیین می کنند و از جمله شروطی که طرح کرده اند برکناری بشار اسد است، مگر نه این که ملت سوریه باید در این زمینه تصمیم بگیرد؟

دی میستورا پاسخ داد: ما در اینجا فرصتی در اختیار داریم تا به این نکته بپردازیم که در گفت‌وگوهای سوری - سوری بتوانیم به چه شکلی اینها را به‌طور موثری انجام دهیم، اما در واقع با آقای امیرعبداللهیان در مورد چندین نکته گفت‌وگو کردیم که یک نکته مهم ترک مخاصمه و توقف آن است.

وی افزود: نکته دوم این است که کمک های انسانی باید به همه مردم سوریه برسد از جمله آنهایی که در محاصره هستند و همچنین روند سیاسی که منجر به انتقال سیاسی می‌شود، کار بسیار فوری و مهم است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت: البته برای من مهم است که با مقامات ایران مشورت هایی داشته باشم چون این مقامات و ایده‌هایشان تاثیرگذار بوده و از توصیه‌هایی که آنها به ما دارند حتما استفاده می‌کنیم.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =