رئیس جمهور در نشست شب گذشته دولت و مجلس از سه نماینده منتقد افزایش درامدهای دولت از محل هدفمند کردن یارانه‎ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ریشه اختلافات یارانه‎ای احمدی‎نژاد با مصباحی مقدم، نادران و توکلی به مذاکرات کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی با دولت درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‎ها برمی‎گردد. در آن جلسات نادران و توکلی مخالف تشکیل صندوق هدفمندکردن یارانه‎ها و مواردی از این دست بودند اما مصباحی‌مقدم موضعی به تندی این دو نداشت. نهایتا هم با پادرمیانی‎های او که ریاست کمیسیون ویژه را بر عهده داشت، قائله ختم شد و این قانون مصوب گردید.

اما درخواست افزایش درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه‎ها که در قالب ارائه لایحه بودجه 89 مطرح شد، موضع مصباحی مقدم را به نادران و توکلی نزدیکتر کرد. این سه نماینده در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس جمهور به مخالفت جدی با درآمد 40 هزار میلیارد تومانی دولت پرداختند و سخنانشان مانع از تصویب این مساله شد.

احمدی‎نژاد هم در آخرین سخنان خود در سال 88 بی‎آنکه نامی از آنها ببرد، استدلال‏های آنها را بی اساس خواند و گفت که اصلا آنها اقتصاددان نیستند و معلوم نیست از کجا مدرک گرفته‌اند.

این سخنان وی به بیانیه مشترک این سه نماینده ختم شد که خواستار مناظره‎ای با رئیس جمهور شدند. نادران هم اظهارات احمدی‎نزاد را یک شوخی خواند و مصباحی‎مقدم هم در گفت‎وگویی با خبرآنلاین به تشریح مدارک اقتصادی و سوابق تدریسش در این زمینه پرداخت و گفت که مشاوران احمدی‎نژاد از شاگردان او بوده‎اند.

رئیس جمهور هم شب گذشته باز به این مساله پرداخت و از مواضع این سه نفر انتقاد کرد و گفت که حرف‌های آنها هیچ پاسخی نداشته است.

به گفته سیدجلال یحیی زاده رئیس جمهور گفته است: «ما با کسی دعوا و نزاع نداریم که درخواست مناظره کرده‌اند». اما این نماینده معتقد بود که لحن سخنان احمدی‎نژاد نشان می‌داد که اختلاف نظرشان با این نمایندگان شدیدتر از حد معمول است و به نزاع نزدیک‌تر است.

وی  یادآور شد که در ابتدای این جلسه ایرج ندیمی مشاور پارلمانی رئیس‌جمهور از نمایندگان خواسته بود تا در این جلسه هیچ سخنرانی‌ای نداشته باشند و تنها به بیان تبریک عید و ارائه نامه‌های شخصی‌شان به رئیس‌جمهور بپردازند.

این نماینده اصولگرا سخنان میرتاج‌الدینی را ذکر مصیبتی در مورد هدفمندسازی یارانه‌ها و توقع رئیس‌جمهور از مجلس دانست و به ایلنا گفت: اگرچه ایشان مبلغ مورد تقاضای دولت برای کسب درآمد از هدفمند کردن یارانه‌ها را اعلام نکردند اما به نظر می‌رسد که بار دیگر بر تقاضای درآمد 40 هزار میلیارد تومانی دولت اصرار کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 52662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =