۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

روزنامه خبرجنوب نوشت:در فارس کوچکترین توجه به تالابها صورت نگرفته است و اهتمام و اراده ای جدی برای احیای تالاب های فارس وجود ندارد.

مديركل سازمان حفاظت محيط زيست فارس در نشست خبري جشنواره فيلم سبز گفت: قرار بود سال گذشته 250 ميليون تومان از كل 25 ميليارد ريال مصوب هيأت دولت براي احياي تالاب هاي فارس تخصيص داده شود اما متأسفانه اهتمام و اراده اي براي احياي تالاب هاي فارس وجود ندارد. دكتر حمزه ولوي با اشاره به عوارض خشك شدن برخي از تالاب هاي عظيم از جمله تالاب بختگان افزود: خشكيدن تالاب بختگان اثرات منفي زيادي بر چند شهرستان و روستاهاي اطراف اين تالاب دارد.
وي بيان داشت: درياچه اروميه و تالابهاي هامون، شادگان، هورالعظيم و گاوخوني تا حدي احيا شدهاند اما در مورد تالاب هاي فارس كمترين قدمي برداشته نشده است.
مديركل سازمان محيط زيست فارس در بخش ديگري از سخنان خود زباله را يكي از معضلات زيست محيطي براي تمام اقشار جامعه دانست و گفت: در اطراف شيراز و مناطق گردشگري طبيعي استان شاهد پراكنش زباله و عمل نشدن به وظيفه جمع آوري و دفن مناسب زباله هستيم.
ولوي تصريح كرد: بر اساس قانون جمعآوري و دفن زباله، شهرداري ها در داخل شهر،در روستاها برعهده دهياري ها و حدفاصل راه هاي بين شهري و روستايي موظف به جمع آوري دفن زباله هاي مناطق خود هستند.
وي با تأكيد بر اين كه فارس به عنوان يك استان گردشگري محسوب مي شود، گفت: فارس به عنوان يك استان گردشگري و توريستي بايد حساسيت بيشتري در خصوص پاكيزگي و نظافت مناطق گردشگري طبيعي داشته باشد.
وي ادامه داد: وجود زباله در مناطق گردشگري طبيعي استان به حيثيت فارس صدمه مي زند و هر گردشگر كه با اين صحنهها مواجه شود بسيار نظر منفي نسبت به استان فارس پيدا مي كند. مديركل سازمان محيط زيست استان با تأكيد بر اين كه فرهنگ سازي در زمينه عدم توليد زباله مي تواند به اين مهم كمك كند، گفت: ميتوان كمتر از مواد پلاستيكي استفاده كرد، ميتوان تفكيك زباله را از محل توليد انجام داد و نبايد زباله را در محيط زيست رها كرد.ولوي افزود: سازمان محيط زيست يكي از اولويت هاي سال 95 را توجه به جمع آوري و دفن زباله در شهرهاي كوچك و محيطهاي روستايي قرار داده است.
وي بيان داشت: هيچ كس اعتقادي به رها شدن زباله در محيط زيست ندارد و اگر اين كار انجام شود به اعتقاد ما جرم و تخلف اتفاق افتاده است. ولوي با اشاره به اين كه قانون اختلاف هاي بين دستگاه ها را به شوراي حل اختلاف ارجاع مي دهد، افزود: كسي از بخشداري ها و شهرداري ها درخصوص زباله و پاكيزگي محيط روستاها سؤال و بازخواست نمي كند، اين درحالي است كه به شدت محيط زيست را براي يك گاوداري تحت فشار قرار مي دهند.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =