ایسنا نوشت : تهیه‌کننده مجموعه «ستایش» با اعتقاد بر اینکه کمبود بودجه‌ی تلویزیون در سال‌های اخیر تاثیر زیادی بر کیفیت مجموعه‌های نمایشی گذاشته است، ساخت سری جدید مجموعه‌ی «ستایش» را در حال حاضر منتفی دانست.

این تهیه‌کننده در عین حال گفت: پس از آن که نگارش مجموعه «ستایش» به دلیل تغییر و تحولات سازمانی متوقف شد، تصمیم گرفتیم مجموعه «ملکا» که متن آن آماده‌تر بود، ساخته شود.

آرمان زرین‌کوب در پاسخ به این پرسش که چرا تلویزیون مدتی است در عملکردش در کارهای نمایشی با ضعف مواجه است و اینکه آیا این مساله ناشی از صداوسیماست و یا نبود ایده‌ی خوب از سوی سازندگان؟ اظهار کرد: به نظر من این مساله هم به صداوسیما و هم به سازندگان برمی‌گردد؛ البته موافق نبود ایده خوب در مجموعه‌های نمایشی از سوی سازندگان نیستم، اتفاقا سازندگان ما در پی ایده‌های نمایشی جذاب هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تنها ایده‌ی خوب، کارساز نیست.

او ادامه داد: مجموعه‌ای از همه عوامل است که باعث ایجاد یک برنامه‌ی نمایشی‌ جذاب و پرمخاطب می‌شود. ایده خوب نیازمند نگارش خوب است و نگارش خوب نیازمند اجرای خوب است و در عین حال اجرای خوب هم منوط بر عوامل کاربلد و با تجربه است.

زرین‌کوب سپس در همین زمینه تأکید کرد: به عقیده من یک ایده خوب و جذاب می‌تواند با مدیریت درست، چه در حوزه اجرایی توسط سازندگان و چه در حوزه تصویب توسط رسانه تبدیل به مجموعه‌ای پرمخاطب شود.

این تهیه‌کننده سپس درباره اقبال عمومی از سریال نمایش خانگی «شهرزاد» و اینکه اگر این مجموعه در تلویزیون ساخته می‌شد مخاطبان بیشتری داشت، اظهار کرد:‌ اطلاعی ندارم از اینکه این مجموعه از سوی سازندگان به تلویزیون پیشنهاد شد یا نه، اما به نظرم تلویزیون از اینکه نپذیرفت این مجموعه را بسازد هوشمندانه عمل کرد؛ چرا که این سریال به درستی برای مدیوم شبکه نمایش خانگی از سوی تهیه‌کنندگان مجموعه انتخاب شده‌ است.

بخش دیگری از گفت‌وگوی این تهیه‌کننده به دیر اقدام کردن تلویزیون نسبت به ساخت کارهای مناسبتی اختصاص داشت که منجر به ضعف آن‌ها می‌شود.

زرین‌کوب در این زمینه به خبرنگار ایسنا، گفت: درباره‌ی اینکه ما برای مناسبت‌ها کمی دیراقدام می‌کنیم کاملا موافقم. وقتی زمان کم باشد سازندگان ناچارند از خیلی از موارد بگذرند تا کار به موقع برای پخش آماده شود و این باعث لطمه زدن به اثر می‌شود؛ البته کمبود بودجه در سال‌های اخیر واقعا بر کیفیت کارهای نمایشی تأثیرگذار بوده است.

زرین‌کوب در پاسخ به اینکه چرا بعد از مجموعه «ستایش» چند سالی از تلویزیون دور بوده است و به دنبال ساخت مجموعه جدیدی نرفته است؟ توضیح داد: به هر حال ما برای ساخت یک سریال نمایشی سعی می‌کنیم زمان زیادی را برای طراحی داستان صرف کنیم تا مطمئن شویم کاری که ارائه می‌دهیم کاری پرمخاطب می‌شود. از طرفی در دو، سه سال اخیر محدودیت‌هایی از نظر بودجه‌ای در تلویزیون وجود داشت که شاید این امکان را به ما نمی‌داد تا وارد کار تولیدی شویم.

این تهیه‌کننده تلویزیون در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سریال «ستایش» و ساخت سری جدید آن، توضیح داد: در مقطعی تلویزیون بنا داشت ساخت مجموعه «ستایش» را ادامه دهد اما به دلیل تغییر و تحولات سازمانی، فعلا این امر در دستور کار تولید قرار ندارد؛ البته ساخت این سریال منتفی نشده است چرا که قصه‌ی «ستایش» پایان نیافته است. فعلا تصمیم گرفته شده مجموعه «ملکا» که متن آن آماده‌تر بود را بسازیم.

زرین‌کوب در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره‌ی مجموعه «ملکا» که این روزها در حال تولید است، توضیح داد: امیدواریم این مجموعه که در حال تولید است و پاییز از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود، با اقبال مخاطبان روبه‌رو شود.

این تهیه‌کننده به قصه «ملکا» نیز اشاره‌ای کرد و گفت: قصه‌ی مجموعه «ملکا» روایت شهری است از انسان‌هایی که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده‌خواهی نابود می‌کنند.

در مجموعه‌ی «ملکا» به کارگردانی احمد امینی، بازیگرانی چون داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی و پرویز سیرتی حضور دارند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان US ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    9 4
    نمی دونم اگر سریال ستایش خریدار دارد پس چرا سریال های ترکی اینقدر سر و صدا کرد ؟ به نظر من صداوسیما بیشتر از هر عامل دیگری در رشد ماهواره در خانواده های ایرانی نقش دارد . متاسفانه عده ای در اتاق های خود نشسته اند و برای 7080 میلیون ایرانی دیگر برنامه ریزی می کنند .
  • م. کمال A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    6 0
    و انتخاب نرگس محمدی برای نقش ستایش و وارد کردن این نابازیگر به سینما و تلویزیون ایران یه حماقت بود.
  • بینام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    6 0
    اصلا ربطی به بودجه نداره چطور سریال کیمیا با هزینه هنگفت سلخته میشه اما بقدری ضعیفه ک آدم خندش و گریش میگیره اینا همش بخاطر بها دادن به افراد نابلد وغیر حرفه ای و بی استعداده