ایرنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاخص های بنیادین طرح تحول و بهبود صنعت خودرو، بر اساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

محمد رضا نعمت زاده، شاخص هاي بنيادين طرح تحول و بهبود صنعت خودرو را جذب سرمايه گذاري خارجي، گسترش واحدهاي تحقيق و توسعه و افزايش سهم ساخت داخل عنوان كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: اين شاخص ها با تشكيل كارگروه هاي ويژه در شوراي سياستگذاري خودرو بررسي مي شود.

نخستين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو در سال جديد با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت،معاونان و مديران اين وزارتخانه، مديران صنعت خودروسازي، قطعه سازي، صاحب نظران و فعالان اين صنعت برگزارشد.

شركت هاي خودروسازي ايران، انواع خودرو در زمينه هاي چهار چرخ محرك، ون، كاميون‌، اتوبوس‌، ميني‌بوس‌ و وانت توليد مي كنند.

در حال حاضر 16 تا 17ميليون خودروي پلاك شده توليد داخل در كشور آمد و شد مي كنند و ساليانه يك ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو توسط توليدكنندگان داخلي به بازار تحويل داده مي شود.

بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و با توجه به سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، توليد خودروي كشور در سال 1404 بايد به سه ميليون دستگاه در سال افزايش پيدا كند و يك سوم از اين شمار به ديگر كشورها صادر شود.

اين در حالي است كه در سال 94 تعداد 976 هزار و 836 دستگاه انواع خودرو در كشور توليد شده است كه از اين ميان بيش از 892 هزار و 600 دستگاه، از نوع سواري بوده است.

همچنين در سال گذشته تعداد 9 هزار و 842 دستگاه كاميون، 73 هزار و 187 دستگاه وانت، 511 دستگاه ميني بوس و 696 دستگاه اتوبوس توسط خودروسازي هاي كشور توليد شد.

 

22339

کد خبر 527095

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    11 0
    رفتیم واسه 40 سال دیگه 405 و پراید و سمند و تعرفعه 120 و وضع موجود .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    9 0
    فقط پایان دادن به انحصار خودروسازها میتونه باعث بهبود صنعت خودرو بشه.
  • بی نام A1 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    1 0
    لعنت بر انحصارگران. فقط فکر خوشون هستند. از این مملکت باید رفت چون ماندن فقط هدر دادن عمر است.

آخرین اخبار