رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٤فروردین تا ساعت 19 امروز (26 فروردین ماه)، گفت: تاکنون به 3 هزار و 20 تن از هموطنان متاثر ار سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است و 3 بیمار نیز به وسیله بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، ناصر چرخساز با بیان اینکه به این که بدنبال بارش‌های 2 روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به 3 هزار و 20 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در 9 استان کشور ارائه کردند، گفت: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی تاکید کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به یک هزار و 390 تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند و آب از 258واحد مسکونی تخلیه شد؛ 71شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به نجات و انتقال به مناطق امن 11 نفر اشاره کرد و افزود: 5 تن از این افراد طی 2 سورتی پرواز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند؛ به علاوه 5 تن از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی منتقل که از این تعداد 3 نفر به وسیله بالگرد انتقال داده شدند.

به گفته وی، یک نفر در شهرستان مهران، رودخانه گدارخوش مفقود شده است.

چرخساز خاطرنشان کرد: امدادرسانی در کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد.

 

دستور فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) براي ياري به سيل زدگان
 ايرنا نوشت: فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در دستوري به يگان هاي اين قرارگاه بر ياري رساندن به آسيب ديدگان ناشي از سيل روزهاي جاري تاكيد كرد.

در پي حوادث سيل ناشي از بارندگي هاي شديد در استانهاي غرب و جنوب كشور، سردار عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) طي ابلاغي از همه رده ها و مديران پروژه هاي اين قرارگاه در اين استانها خواست با تمامي امكانات و ماشين الات خود به ياري سيل زدگان وسازمانهاي امدادي بشتابند.
استان هاي لرستان، ايلام، كرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، كردستان و آذربايجان شرقي طي بارش هاي اخير متاثر از سيل و آبگرفتگي بوده اند.

برخی روستاهای دزفول به دلیل طغیان رودخانه تخلیه شد

ایرنا نوشت:  معاون فرماندار دزفول از تخلیه تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول بر اثر طغیان رودخانه دز خبر داد

عبدالحسين پورركني پنجشنبه شب گفت: اهالي روستاهاي پيروزي ، مطهري ، عباس آباد و تعدادي از روستاهاي زاويه دزفول كه در محاصره سيلاب قرار داشتند با بسيج امكانات و مشاركت همه دستگاههاي اجرايي از سكنه تخليه شدند.
وي اظهار كرد: بيش از 90 درصد ساكنان اين روستاها به مناطق امن منتقل شده و تخليه ساير اهالي همچنان ادامه دارد.
معاون عمراني فرماندار دزفول افزود: پل حميدآباد در مسير دزفول - شوش نيز به دليل طغيان رودخانه دز بر روي خودروها بسته شده و امكان تردد از اين پل تا فروكش كردن سيلاب ميسر نيست.
پورركني افزود: طغيان رودخانه دز با همكاري و تعامل همه دستگاههاي اجرايي عضو ستاد حوادث غير مترقبه اين شهرستان تاكنون تلفات جاني نداشته اما خسارت مالي سنگيني به دنبال داشته است.
وي همچنين از كاهش دبي آب ورودي به درياچه سد دز از هشت هزار متر مكعب بر ثانيه به 3800 متر مكعب بر ثانيه خبر داد و گفت:دبي خروجي سد دز همچنان 4500 متر مكعب بر ثانيه مي باشد و پيش بيني مي شود در صورت توقف بارندگي در مناطق بالادست اين سد از حوالي ساعت 24 پنجشنبه شب شاهد كاهش دبي رودخانه دز باشيم.
از سويي بارندگي شديد همراه با تندباد براي ساعاتي عصر پنجشنبه دزفول و شهرهاي انديمشك و شوش را فرا گرفت.
اين بارندگي كه براي حدود يك ساعت با شدت ادامه داشت موجب آبگرفتگي بسياري از خيابانها و معبر شهري دزفول شد.

جسد یكی از مفقودان سیل اخیر در دهلران كشف شد
فرماندار دهلران از كشف جسد یكی از 2 نفری كه بر اثر وقوع سیل در محدوده جاده كمربندی دهلران مفقود شده بود خبر داد.

امیدعلی سبزی عصر پنجشنبه اظهار كرد: ساعتی پیش نیروهای بسیج سپاه موفق شدند یك جسد را پیدا كنند كه احتمال داده می شود جسد راننده تریلری باشد كه شب گذشته در محدوده جاده كمربندی دهلران گرفتار سیل شده بود.
وی با بیان اینكه جسد 800 متر پایین تر از محل گرفتار شدن تریلر پیدا شد، افزود: به دنبال اعلام گزارشی مبنی بر مفقود شدن 2 نفر بر اثر سیلاب شب گذشته جستجوها برای پیدا كردن این افراد با حضور تیم های امدادی هلال احمر و نیروهای بسیجی شروع شد.
سبزی تاكید كرد: پس از هشت ساعت تلاش بی وقفه جسدی توسط نیروهای بسیجی پیدا شد كه مربوط به یكی از این 2 نفر مفقود شده است ضمن اینكه تلاش برای یافتن فرد دیگری كه مفقود شده همچنان ادامه دارد.
با توجه به اسناد و مدارك همراه جسد، هویت این فرد كه از اهالی شهرستان میاندوآب، 44 ساله به نام سیروس سرور آذراست كه در منطقه جنوب دهلران كشف و به سردخانه شهر منتقل شد.
وی با اشاره به بارش 181 میلی متری باران در این شهرستان طی شب گذشته یادآور شد: این بارش ها و وقوع سیل خسارت زیادی به زیرساخت ها، تاسیسات شهری و منازل مسكونی وارد شده و جاده كمربندی دهلران نیز بدلیل تخریب چند دهنه پل مسدود شده است.
فرماندار دهلران گفت: در اثر بارش های شدید باران و تگرگ سه دهنه پل در مسیر كمربندی دهلران به صورت كامل تخریب شده و پنج دستگاه خودرو نیز از روی پل ها به پایین سقوط كردند كه در این حوادث 9 نفر نیز مصدوم شدند كه توسط نیروهای امدادی به مراكز درمانی منتقل شدند.
براساس پیش بینی های هواشناسی استان ایلام بارش شدید باران كه از روز سه شنبه در بیشتر مناطق این استان آغاز شده همچنان ادامه دارد؛ این بارش ها تا روز جمعه تداوم دارد و در این مدت احتمال وقوع سیل، آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
براثر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه كنجان چم در منطقه میمك نیز شب گذشته یك زن باغدار مفقود شده كه تاكنون با وجود انجام عملیات جستجو هنوز پیدا نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =