بازگشت 19 واحد صنعتی  و معدنی به عرصه تولید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

در اولین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری مشکلات چندین واحد و طرح صنعتی از جمله سیمان سپو، کارخانه قند یاسوج، کارخانه روغن نباتی گل زیبای پرند و دستمال کاغذی ستایش کهگیلویه بررسی و بر رفع مشکلات این واحدها تأکید شد.

به گزارش خبرآنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در سی و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 19 واحد تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید بازگشتند.
داریوش دیودیده در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال 95 با اشاره به برگزاری خوب جلسات این ستاد در سال 94 اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 32 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و مشکلات 146 واحد تولیدی و صنعتی در این کارگروه مطرح شد.
دیودیده اظهار داشت: جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 222 مصوبه داشت که 127 مصوبه اجرایی شد و 95 مصوبه دیگر نیز در دست اجرا است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات تأمین منابع مالی، تأمین زمین، بدهی و سایر مشکلات واحدها در این کارگروه مطرح می‌شود، بیان کرد: بیشترین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به بانک‌ها است.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر 30 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: با بررسی واحدهای مشکل‌دار در ستاد تسهیل به پیشرفت فیزیکی 15 واحد صنعتی و تولیدی کمک شد، 19 واحد به چرخه تولید بازگشت و از قضایی شدن پرونده 59 واحد دیگر نیز جلوگیری شد.
دیودیده به مشکلات چندین طرح تولیدی و صنعتی پرداخت و تصریح کرد: عملیات احداث کارخانه سیمان سپوی دهدشت با پیشرفت 24 درصدی به دلیل عدم تأمین تجهیزات و همچنین مشکلات سرمایه‌گذاری متوقف شده است که بانک‌های ملی و صادرات برای ادامه عملیات این واحد صنعتی همکاری کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات قدیمی‌ترین کارخانه تولیدی استان هم اشاره کرد و گفت: کارخانه قند یاسوج در سال 91 به بانک تجارت واگذار شد و سال 93 فعالیت خوبی داشت اما در سال گذشته تولیدات این کارخانه تعطیل شد و حتی شاهد تجمع اعتراضی کارکنان این کارخانه قدیمی هم بودیم.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان برای بازگشت این واحد به چرخه تولید 40 هزار تن شکر خریداری و در اختیار این کارخانه قرار دهد، ضمن اینکه در سال‌ آینده چغندر مورد نیاز کارخانه قند یاسوج در خود استان تأمین می‌شود.
در اولین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری مشکلات چندین واحد و طرح صنعتی از جمله سیمان سپو، کارخانه قند یاسوج، کارخانه روغن نباتی گل زیبای پرند و دستمال کاغذی ستایش کهگیلویه بررسی و بر رفع مشکلات این واحدها تأکید شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =