مهر نوشت: یک مقام مسئول با اشاره به راه اندازی ۱۰ طرح جدید پتروشیمی در سال ۹۵، اعلام کرد: امسال ارزش صادرات پتروشیمی ایران ۲.۵ میلیارد دلاری افزایش می یابد.

حمیدرضا رستمی در نشست خبری با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۶۰ میلیون تن در سال است، گفت: امسال با بهره‌برداری از ۱۰ طرح جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این واحدهای پتروشیمی، ارزش تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۴.۸ میلیارد دلار افزایش می‌یابد، تصریح کرد: از سوی دیگر با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پتروشیمی در سال‌ آینده هم ظرفیت تولید پتروشیمی ایران حدود ۹.۶ میلیون تن دیگر افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه براساس اهداف تعیین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه با افزایش دو برابری به ۱۳۰ میلیون تن در سال افزایش یابد، اظهار داشت: ایران با در اختیار داشتن بزرگترین ذخیره گاز جهان، از مهمترین پتانسیل توسعه صنعت پتروشیمی برخوردار است.

رستمی در پاسخ به پرسش مهر در تشریح مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری پتروشیمی در سال ۹۵، توضیح داد: امسال مجتمع پتروشیمی کاوه به عنوان بزرگترین طرح متانول جهان و با ظرفیت تولید دو میلیون تن در سال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم پتروشیمی کارون با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۶ هزار تن ایزوسیانات‌ها، بیان کرد: علاوه بر این امسال واحد ۵۵۴ هزار تنی اتیلن گرایکول پتروشیمی مروارید، فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۰ تن اوره و آمونیاک و فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۹۰ هزار تن، اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

این مقام مسئول از بهره‌برداری واحد پلی استایلن پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر این، امسال مجتمع پتروشیمی مهاباد با ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن انواع پلی اتیلن‌ها، پتروشیمی مرودشت شیراز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن اوره و آمونیاک، پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر با اشاره به افزایش ۲.۵ میلیارد دلاری ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران، خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی، ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پتروشیمی و پلیمر جهان تبدیل شود.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =