تسنیم نوشت: وزارت خارجه عراق از مخالفت و اعتراض شدید این کشور به بند مربوط به محکومیت جنبش مردمی حزب الله لبنان در بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول خبر داد.



 احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت عراق به شدت به بند مربوط به محکومیت حزب الله در بیانیه پایانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول اعتراض کرده است.

این بند که با فشارهای رژیم سعودی درج شده، جنبش مقاوم و مردمی حزب الله را به جرم مبارزه با تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آل سعود و آل ثانی و آل نهیان و غرب و نیز حمایت از لبنان در برابر تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی، تروریستی خوانده است.

احمد جمال تاکید کرد ایران، لبنان و الجزایر هم به این بند اعتراض کردند.

وی افزود سازمان همکاری اسلامی باید صحنه وحدت و همکاری و نه مطرح شدن چنین مسائلی باشد.

جمال گفت اعتراض عراق در راستای موضع ثابت و راسخ وزارت خارجه است که با متهم کردن جنبش‌های مقاومت ملی به تروریسم یا دخالت در امور عناصر سیاسی آن مخالف است.

بیانیه پایانی اجلاس استانبول همانطور که انتظار می‌رود با فشارها و سیاست‌ تطمیع وتهدید آل سعود و نفاق اردوغان با بندهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت مردمی حزب الله لبنان همراه بود، این بندها جنبش حزب الله را در حالی به حمایت از تروریسم و برهم زدن ثبات کشورهای عضو متهم کرده است که این جنبش تنها جرمش حمایت از لبنان در برابر تهدیدهای صهیونیستی و تکفیری و مبارزه با تروریست‌های دست پروده آل سعود، ترکیه، امارات، قطر و غرب است.

این بیانیه همچنین آنچه را به زعم واهی خود دخالت‌های ایران در کشورهای منطقه خوانده، رد کرده است.

رژیم سعودی با ابراز تطمیع و تهدید از جمله تهدید به قطع کمک‌های مالی خود به اتحادیه عرب، شورای همکاری و سازمان همکاری اسلامی آنها را وادار به تبعیت از سیاست‌های خصمانه و ویرانگرش در جهان اسلام به ویژه اقدامات کینه‌توزانه‌اش علیه مقاومت کرده است، اتحادیه عرب و شورای همکاری هم حزب الله را به زعم خود گروه تروریستی خوانده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =