گسترش روابط فرهنگستان علوم ایران و آکادمی علوم بلغارستان

خریستو پولِنداکُف سفیر بلغارستان در تهران و ژیوکو کانچف، دبیر اول سفارت با حضور در فرهنگستان علوم با دکتر رضاداوری اردکانی، فیلسوف و ریاست فرهنگستان علوم ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین در ابتدای نشست خریستو پولِنداکُف گفت: در حال تلاش برای برقراری روابط علمی و فرهنگی با مراکز علمی و فرهنگی ایران است و بدین منظور در تماس مستقیم با مؤسسات علمی و دانشگاه های ایران است.

سفیر بلغارستان در این خصوص به ارتباط فرهنگستان علوم ایران و آکادمی علوم بلغارستان و دیداری که برای ماه مه در نظر گرفته شده است و به ارتباط میان سفارت بلغارستان و فرهنگستان علوم و تلاش برای تقویت آن اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار داشت که آکادمیسین وُدنیچارف رئیس آکادمی بلغارستان، تمایل زیادی برای ملاقات با داوری اردکانی دارد و در ادامه ضمن تجلیل از مقام والای علمی داوری اظهار داشت که آکادمیسین وُدنیچارف نیز از شخصیت های علمی برجسته و بلندآوازه در بلغارستان است و در ادامه درباره فعالیت های آکادمی علوم بلغارستان به عنوان یکی از قدیمی ترین ارگان های علمی در جهان توضیحاتی ارائه کرد.

پس از سخنان سفیر بلغارستان، رضا داوری اردکانی توضیحات مختصری در مورد تاریخچه، ساختار و فعالیت های فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد. وی به تاریخ کهن ایران و روابط خوبی که همواره بین دو کشور بوده نیز اشاره مرد.
تبادل نظر درخصوص برنامه سفر رئیس فرهنگستان به بلغارستان و دیدار با رئیس و اعضای آکادمی علوم آن کشور و نیز دیدار با استادان فلسفه بلغارستان از دیگر موضوعات این جلسه بود.


/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =