سفارت ایران در افغانستان به اتهامات رئیس ستاد ارتش آمریکا علیه ایران مبنی‌بر ارسال سلاح توسط تهران به افغانستان برای طالبان واکنش نشان داد .

به گزارش آفتاب ، در بیانیه ای که دوشنبه‌شب بخش مطبوعاتی سفارت ایران در کابل منتشر کرده ، با اشاره به اظهارات اخیر دریادار مولن آمده است : این نوع اتهامات تکراری است و نوعی فرافکنی از سوی برخی کشورها برای توجیه شکست‌های خود و وسیله‌ای برای انحراف و فریب افکارعمومی است.

این بیانیه می‌افزاید که سفارت ایران در کابل ضمن رد هرگونه ارتباط با گروه‌های افراط گرا بار دیگر تاکید می‌کند که آمریکائی‌ها به‌جای اتهام زدن به دیگران بهتر است به دنبال راه‌کارهای منطقی و صحیح مبارزه با تروریسم باشند.

سفارت ایران در کابل هم چنین تاکید کرد : ایران همواره از دولت و ملت افغانستان حمایت می‌کند و افغانستان پیشرفته و با ثبات خواست دولت و ملت ایران است، چرا که ایران تنها کشور منطقه است که از برقراری امنیت و ثبات در این کشور همسایه مسلمان سود می‌برد.

مولن چهارشنبه هفته قبل در کابل مدعی شده بود که در آستانه عملیات نیروهای آمریکایی در ولایت ناآرام قندهار، گزارش‌هایی از ارسال جنگ‌افزار از ایران برای گروه طالبان دریافت کرده است.

کد خبر 52845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =